پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که بر اساس رای دادگاه کیفری استان تهران و به اتهام توهین به احمدی‌نژاد، آملی لاریجانی و قضات کشور به شش ماه ...
کد خبر: ۱۲۰۸۲
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱

فکرشهر: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که بر اساس رای دادگاه کیفری استان تهران و به اتهام توهین به احمدی‌نژاد، آملی لاریجانی و قضات کشور به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده که با توجه به «سوابق وی و عدم سوء نظر» تا دو سال تعلیق شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، احمد توکلی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، گفت: امروز به همراه وکیلم در شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران حاضر شدم اما ابلاغ رسمی حکم من به فردا موکول شد.

\n\n

وی با بیان اینکه از مضمون حکم خود مطلع شده است، افزود: دادگاه نظر اعضای هیات منصفه در مورد تبرئه من از اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی را پذیرفت و من را از این اتهام مبرا دانست. همچنین دادگاه من را از اتهام توهین به مجلس و برخی اشخاص دیگر نیز مبرا دانست اما درباره اتهام توهین به آقای احمدی‌نژاد و آیت‌الله آملی لاریجانی و قضات کشور مقصر شناخت.

\n\n

مدیر مسوول سایت "الف"، با بیان اینکه این اتهام صرفا به خاطر شکایت دادستان تهران به دلیل انتشار نظرات مردمی درباره عملکرد مسئولین کشور بوده است، گفت: بر این اساس دادگاه حکم به شش ماه حبس تعزیری برای من داد که با توجه به سوابق بنده و عدم سوء نظر این حکم تا دو سال تعلیق شد.

\n\n

این نماینده مجلس با بیان اینکه دادگاه وظیفه قانونی خود را انجام داده است، گفت: با این وجود من این حکم را غیرمستند به قانون و غیرعادلانه می‌دانم و در موعد مقرر به آن اعتراض خواهم کرد.

\n\n

وی اضافه کرد: من فکر می‌کنم نباید به گونه‌ای رفتار شود که راه اظهارنظر مردم در ارزیابی از عملکرد مسئولان بسته شود؛ به همین جهت من از آزادی مشروع مردم در اظهارنظر به ویژه در جایی که به جلوگیری از فساد می‌انجامد دفاع می‌کنم و امیدوارم دیوان عالی کشور که وظیفه تجدیدنظر در حکم را بر عهده دارد نیز رای به تبرئه اینجانب بدهد.

\n\n

توکلی در پایان گفت که به زودی گزارش مشروحی از دادگاه خود را به مردم ارائه خواهد داد.

\n\n

به گزارش ایسنا، محکومیت احمد توکلی حتی به فرض عدم تبرئه وی در دیوان عالی کشور منجر به محرومیت اجتماعی او نخواهد شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر