پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۸۹۴
پنجشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵

فکرشهر: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به سفیر انگلیس توصیه می‌کنیم چنانچه از تاریخ طولانی ظلم و جفای دولت متبوعش نسبت به ملت ایران بی اطلاع است، با مطالعه تاریخ، از ادعاهای بی اساس و بی مبنا خودداری کند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، ناصر کنعانی در خصوص برخی اظهارات اخیر سفیر انگلیس در تهران در زمینه نگاه مردم انگلیس به ملت ایران اظهار کرد: به سفیر انگلیس توصیه می کنیم چنانچه از تاریخ طولانی ظلم و جفای دولت متبوعش نسبت به ملت ایران بی اطلاع است، با مطالعه تاریخ، از ادعاهای بی اساس و بی مبنا خودداری کند و توان خود را مصروف جبران سیاست های اشتباه دولت بریتانیا و اقدامات غیر قابل قبول آن در قبال ملت ایران در برهه های مختلف نماید و بر پیشبرد روابط‌ دو کشور بر اساس اصول احترام و منافع متقابل تمرکز داشته باشد.

بر اساس گزارش رسانه‌های خبری، به تازگی "سایمون شرکلیف"، سفیر انگلیس در تهران در جلسه با اعضاء اتاق بازرگانی استان در اظهاراتی عجیب بدون توجه به تاریخ طولانی ظلم و جفای دولت متبوعش نسبت به ملت ایران گفت: به نظر منفی مردم ایران نسبت به انگلیس احترام می‌گذارم اما بدانید که مردم انگلیس هم همین حس را نسبت به ایران دارند!

سفیر انگلیس همچنین در پاسخ به اعتراض حاضرین در جلسه به نقش مخرب دولت انگلیس در بر هم خوردن روابط تجاری بین دو کشور، همراهی با تحریم‌های آمریکا، اولویت دادن به غرض‌ورزی‌های سیاسی به جای روابط اقتصادی و... مدعی شده است که ۹۰ درصد تقصیرها در حوزه کاهش روابط اقتصادی بین دو کشور بر عهده طرف ایرانی است!

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر