سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۰۰۷
جمعه ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

فکرشهر: امام جمعه دیر خواستار تامین اعتبار برای پروژه‌های راه‌سازی این شهرستان شد و گفت: مشکلات آب و راه‌های شهرستان دیر باید با تلاش مسئولان رفع شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های امروز نمازجمعه دیر با گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند، اظهار داشت: خدمت به مردم چنان جایگاهی دارد که در کنار ایمان به خدا قرار گرفته است.

امام جمعه دیر با بیان اینکه خادمان محبوب ترین افراد نزد خداوند هستند، افزود: کارمندان و خادمان مردم قدر این خدمتگزاری را بدانند؛ در نظام اسلامی خدمت به مردم عبادت است.

وی بیان کرد: در نظام اسلامی قبول مسئولیت به معنای پذیرش امانت است و باید از آن امانت پاسداری کرد.

حسینی گفت: کسی که در نظام اسلامی مسئولیتی را قبول کرده به مردم تعهد خدمت داده است و در قیامت از آن سوال می‌شود.

وی افزود: گاهی اوقات در ادارات ما کار مردم انجام می‌شود اما با رعایت شخصیت و کرامت انسانی آنها همراه نیست و خون به دلشان می‌کنیم و اخلاق اسلامی را در ارتباط با ارباب رجوع رعایت نمی‌کنیم.

پشتوانه نظام اسلامی مردم هستند

امام جمعه دیر تاکید کرد: منت گذاری و عدم رعایت کرامت انسانی مردم، باعث می‌شود خدمتی که به آنها ارائه می‌دهیم خراب شود.

حسینی با بیان اینکه پشتوانه نظام اسلامی مردم هستند، عنوان کرد: خطر افرادی که در ادارات موجب نارضایتی مردم می‌شوند از خطر جنگ تحمیلی بیشتر است چرا که این افراد باعث جدایی مردم از نظام اسلامی می‌شوند.

وی ابراز کرد: گاهی اوقات به ما می‌گویند قرار بود در این دولت تحولی در مدیران ایجاد شود که ما این تغییر را نمی‌بینیم.

حسینی تاکید کرد: افرادی که در دولت‌های گذشته خدمت کردند اجرشان با خدا است ولی بعد از گذشت یک سال از عمر دولت نیاز به ارزیابی است.

وی افزود: فرماندار از مدیران ارزیابی داشته باشند اگر کار مردم انجام می‌دهند که خوب ما با افراد مشکلی نداریم و کسانی که خدمت می‌کنند بمانند اما کسانی که چوب لای چرخ دولت گذاشته و کار مردم را انجام نمی‌دهند و باعث نارضایتی مردم از نظام و دولت مردان می‌شوند طبعاً باید اینجا تغییراتی ایجاد شود.

حسینی گفت: فلسفه نامگذاری هفته دولت همزمان با شهادت شهیدان رجایی و باهنر این است که این دو شخصیت به عنوان یک جریان فکری و اعتقادی مطرح و الگوسازی شود.

وی با اعلام اینکه هفته دولت فرصت خوبی برای خودارزیابی دولتمردان است، افزود: خود دولتمردان با توجه به وعده‌هایشان ارزیابی کنند که چه اندازه عملیاتی شده و اگر کم کاری و کوتاهی در کار بوده رهبری فرمودند از مردم عذرخواهی شود.

خطیب جمعه دیر با بیان اینکه مطالبه گری با رعایت ادب و انصاف و ادبیات منطقی باشد، یادآور شد: وجود نقص و کمبود نباید باعث ندیدن اقدامات نظام اسلامی و دولتمردان و سیاه نمایی شود.

شهرستان دیر مورد کم لطفی واقع نشود

وی عنوان کرد: دولت در کنار اتمام پروژه‌های نیمه تمام پروژه‌هایی نیز کلنگ زنی کرد.

حسینی تاکید کرد: احیای مراکز تولیدی، توسعه و پوشش بیمه رایگان سلامت، کاهش مالیات تولید، اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری و رتبه بندی معلمان، ارتباط با همسایگان گام‌های، تولید و صادرات بلندی برداشته شده است.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه کارهای بزرگی در این دولت انجام شده اما بخاطر مشکلات معیشتی مردم آن اتفاقات تحت الشعاع قرار گرفته و دشمنان هم از روز اول علیه این دولت بودند و متأسفانه خود دولت هم ضعف اطلاع رسانی دارد که نمونه آن در شهرستان خودمان کارها و پیگیری‌های خوبی شده که باید به موقع به اطلاع مردم برسد.

امام جمعه دیر با اشاره به سفر وزیر نفت در هفته پیش رو به شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر، گفت: اگر بنا است سفری صورت گیرد شهرستان دیر مورد کم لطفی واقع نشود و اگر وقت ندارند حداقل خیراتشان به شهرستان دیر برسد.

وی با اشاره به مشکلات راه‌های شهرستان دیر و افزایش تلفات انسانی، عنوان کرد: اگر آقایان به شهرستان دیر سفر نمی‌کنند حداقل برای بازسازی جاده‌های ما اعتباری بگذارند و این توقع زیادی نیست، بهرحال دولتمردان بحث اجرای عدالت مطرح می‌کنند و اگر این اقدام انجام نشود نوعی بی عدالتی و تبعیض است و نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی پیگیری کند.

وی افزود: شنیده ام نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی از شهرستان دیر و چند شهرستان دیر حذف شده است که در این شرایط کار صحیحی نیست و ما خواستار آن هستیم این نمایندگی مثل سابق به کار خود ادامه دهد.

قطعی مکرر آب

حسینی با اشاره به مشکلات مردم در بحث آب، ادامه داد: بارها شاهد قطعی مکرر آب هستیم که باید این مسئله حل شود و مشکلات بیمارستان دیر هم پیگیری شود.

وی درباره روز ملی مبارزه با تروریسم، گفت: کشورهای غربی و آمریکایی‌ها که مدعی مبارزه با تروریسم هستند از منافقین حمایت و از آن طرف سردار قهرمان مبارزه با تروریسم ما را با شهادت رساندند و ایران اسلامی را به حمایت از تروریسم محکوم می‌کنند در حالی که اقدامات آنها در کشورهای مختلف نشان می‌دهد خود آنها تروریست هستند.

امام جمعه دیر درباره مذاکرات برجام بیان کرد: پاسخ آمریکایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و آنچه ایران اسلامی دنبال می‌کند لغو تحریم‌ها است و این توافق برای کشور ما نفع اقتصادی داشته و محدودیت‌های غیرقانونی درباره فروش نفت و اتهاماتی که به ایران زده می‌شود برداشته شود.

وی افزود: ما نباید توقع مردم در خصوص برجام و توافق بالا ببریم؛ از نظر روانی البته ممکن است آثاری ولو در کوتاه مدت داشته باشد.

حسینی عنوان کرد: دولت سیزدهم به توصیه رهبری مشکلات کشور را به خارج و برجام گره نزدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر