جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۰۶۹
شنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲

فکرشهر: روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی در مورد عملیات اخیر آمریکا در سوریه و هدف قرار دادن پایگاه‌های شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران، به نقل از مقام‌های آمریکایی گفته است ایالات متحده «خواهان تشدید تنش‌ها» با ایران در سوریه نیست.

به گزارش فکرشهر از انتخاب به نقل از بی بی سی، این روزنامه می‌گوید دو حمله اخیر به پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در سوریه با نیروهای همسو با ایران مرتبط بوده است و این حملات، در زمانی که به نظر می‌رسد واشنگتن به توافق هسته‌ای با تهران نزدیک است، تنش‌ها را افزایش داده است.

مقام‌های آمریکایی تاکید می‌کنند هیچ ارتباطی بین حملات در سوریه و مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام وجود ندارد.

نیویورک تایمز نوشته برخی ناظران این سوال را مطرح می‌کنند که آیا حملات نیروهای تحت حمایت ایران می‌تواند تلاشی از سوی تندروهای ایران برای برهم زدن هرگونه توافق باشد.

این روزنامه نوشته هرگونه حمله‌ای که منجر به تلفات زیادی در هر دو طرف شود، مذاکرات هسته‌ای را از مسیر خود خارج خواهد کرد.

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده به نیویورک تایمز گفته است آمریکایی‌ها از طریق کانال‌های خصوصی و همچنین علنا به ایران گفته‌اند که درصدد تشدید خصومت‌ها نیستند و حملات و اقدامات آنها برای حفظ منافع ایالات متحده صورت گرفته است.

اگرچه در روزهای اخیر ، خوش‌بینی‌ها برای به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای برای احیای توافق برجام افزایش یافته اما آمریکا و ایران همچنان بر سر جزئیات کلیدی برای احیای برجام اختلاف نظر دارند و به نوشته شبکه خبری بلومبرگ، حل و فصل این موارد ممکن است هفته‌ها زمان ببرد.

به نوشته نیویورک تایمز، برخی از تحلیلگران ایرانی گفته‌اند حملات ایالات متحده، تلاش دولت جو بایدن برای راضی کردن منتقدان توافق هسته‌ای و نشان دادن موضع سفت و سخت علیه ایران حتی در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر