پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۰۸۶
شنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳

فکرشهر: مقتدی صدر رهبر جریان صدر که همچنان طرفدارانش روند سیاسی در عراق را با تحصن‌های خود فلج کرده‌اند، پیش شرط‌های عجیبی برای پایان دادن به این مشکل اعلام کرد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، رسانه‌های عراقی به نقل از صفحه توئیتری "وزیر القائد" نوشتند، او شرط‌های جدیدی را برای خروج از بن بست جاری در کشور اعلام کرده است.

در این بیانیه که در صفحه مذکور منتشر شده است آمده است: ما مسایل به مراتب مهم‌تر از انحلال پارلمان و انجام انتخابات زودرس را پیش روی خود داریم، این مسئله در عدم مشارکت وحذف تمامی احزاب و شخصیت‌‌هایی که در روند سیاسی عراق از زمان اشغال آمریکا در سال 2003 تا به امروز در کشور فعال بودند، خلاصه می‌شود، از رهبران گرفته تا وزرا و کارمندان و مسئولین وابسته به احزاب که جریان صدر هم از آن مستثنی نیست.

در ادامه هم آمده است: من با صدای بلند می‌گویم: به جای تمامی ابتکارهایی که برخی‌ها تلاش در پیشبرد آن دارند و از آن میان باید از تلاش‌های سازمان ملل هم تشکر کنم، من اعلام می‌کنم، آمادگی دارم در مدتی حداکثر 72 ساعته توافقنامه‌ای در برگیرنده این شروط را امضا کنم.

او در پایان تهدید کرد، دیگر نگویید که این کار بعد از انتخابات پیش رو محقق خواهد شد، و نباید به شکل خونینی به انجام برسد، اگر این امر محقق نشود، دیگر مجالی برای اصلاحات وجود ندارد، پس دیگر نیازی به دخالت من در آینده نه از طریق تویت و نه از طریق چیز دیگری نخواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر