جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۱۰۰
شنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

فکرشهر: در چهارمین روز از هفته دولت ـ امروز شنبه 5 شهریورماه ـ با حضور فرماندار دشتستان، عملیات اجرایی احداث دیواره دره های فصلی شهر برازجان توسط شهرداری این شهر آغاز و پارک «شهیدان خدادادی» افتتاح شد.

به گزارش «فکرشهر»، شهردار برازجان در این باره گفت: امروز عملیات اجرایی دیواره دره های فصلی شهر برازجان موسوم به دره کمال آباد با هدف ساماندهی و جلوگیری از خسارت به شهروندان در هنگام سیل آغاز می شود.

«مرتضی قدوسی» با اعلام این که فاز یک این پروژه به طول ۱۰۰۰ متر، حد فاصل انتهای آرامستان تا بلوار آزادی است اظهار کرد: هدف اصلی آغاز این پروژه هدایت سیلاب، جلوگیری از آسیب رسیدن به منازل مسکونی اطراف رودخانه و پیشگیری از بروز خسارات وارده بر تاسیسات حاشیه رودخانه است.

به نوشته روابط عمومی شهرداری، قدوسی اعتبار این پروژه را ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: هدف ما در مجموعه شهرداری ارائه خدمات بهتر و بیشتری به شهروندان است زیرا معتقدیم هر چه در حوزه شهری خدمات بهتری به مردم ارائه شود، رغبت شهروندان برای مشارکت در امور شهر بهتر خواهد بود. این پروژه نیز یکی از مطالبات مهم و چندین ساله مردم محله کمال آباد بوده است.

این مقام مسوول در آئین افتتاح پارک شهیدان خدادادی نیز عنوان کرد: در این پروژه فعالیت هایی از جمله محوطه سازی، کاشت درخت و چمن، نصب وسایل بازی کودکان (پلی اتیلن) و نصب تجهیزات پارکی انجام شده است.

شهردار برازجان مساحت این پارک را ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع اعلام کرد و ادامه داد: این پروژه با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

قدوسی با بیان اینکه فضاهای سبز شهری و پارک‌ها به دلیل اهمیت تفریحی دارای ارزش بیشتری نسبت به پروژه های دیگر هستند، عنوان کرد: با توجه به رویکرد شهرداری برازجان در خصوص ایجاد تعادل و انجام پروژه ها در تمامی محلات شهر، این پارک را در محله حسین آباد که از مناطق کم برخوردار شهر محسوب می شود ساماندهی کردیم و امروز به فضل الهی افتتاح خواهد شد.

فرماندار دشتستان در این آیین گفت: الحمدالله که امروز شاهد ساماندهی دره های فصلی در این شهر هستیم. چند نقطه حادثه خیز در این شهر داریم. در محله کمال آباد، علی آباد و محلات حاشیه دره آردو و محله حسین آباد است.

احمد بنافی افزود: ساخت دیواره های حفاظتی فرصتی مناسب جهت مقابله با سیل است . در برازجان ۴۲ کیلومتر دیواره های حفاظتی در شهر نیاز داریم که ۱۹ کیلومتر اجرا شده و مابقی در دست کار است.

وی افزود: شهرداری برازجان سیاست خود را در انجام پروژ ه های زیربنایی گذاشته و امروز عملیات اجرایی دره های فصلی را در یک کیلومتر را اجرا خواهیم کرد. ان شاالله که منشا خیر و برکت برای شهروندان باشد.

 

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر