جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۱۱۶
يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۱

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: جهش خوبی در توسعه صنعت آبزی پروری اتفاق افتاده است ولی با آن تناسبی که باید اتفاق بیفتد فاصله داریم.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم جمیری عصر شنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی فاز اول شهرک شیلاتی پرورش میگوی عامری در بندر دیلم با تبریک هفته دولت به همه دولتمردان اظهار داشت: صنعت آبزی پروری یکی بهترین فرصت‌های سرمایه گذاری برای مردم استان بوشهر به ویژه ساحل نشینان است و از همه کارهای اقتصادی سودمندتر و با آسیب کمتر و متناسب با شرایط اقلیمی ما است.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: جهش خوبی در توسعه این صنعت اتفاق افتاده است البته با آن تناسبی که باید اتفاق بیفتد فاصله داریم و باید سرعت بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: دو نکته باید مورد توجه باشد، اول اینکه این فرصت ارزشمند نباید مغفول واقع شود و دومین نکته که همواره بر آن تاکید کرده‌ایم این است که باید تلاش کنیم جامعه پیرامونی و عامه مردم از این فرصت‌ها بی بهره نباشند.

جمیری تصریح کرد: در دولت قبل واگذاری قطعات ۱۰۰ هکتاری و ۲۰۰ هکتاری پرورش میگو، اشتغالزایی زیادی برای مردم استان ایجاد نکرد و سود کلان این کار را عده معدودی بردند، این کار خلاف اصل قانون اساسی و نگاه اعتقادی و دینی ما است، ما باید به توزیع ثروت تاکید کنیم نه تکاثر ثروت و این توزیع زندگی مردم را در مسیر صحیح قرار می‌دهد.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا جوامع پیرامونی مشارکت داشته باشند و تا آنجایی که من خبر گرفتم تلاش شده است تا مدلی تعاونی تعریف شود و تعداد بیشتری از مردم از این پروژه پرورش میگو منتفع شوند، البته ممکن است ضعف‌ها و نقصانی در کار باشد که باید در استمرار کار این نواقص برطرف شود.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: استاندار و مدیران دلسوز باید تلاش کنند و نگذارند کسانی که نیاز مالی ندارند، بلکه می‌خواهند ثروتی بیندوزند در این حوزه ورود کنند و مردم محروم سهمی نداشته باشند. باید روی این مهم دقت کنند تا ما بتوانیم شاهد رونق این صنعت در استان باشیم.

وی بیان کرد: فاز اول شهرک شیلاتی پرورش میگوی عامری بندر دیلم با ۷۳۲ هکتار مساحت برای ۵۹۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر