شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۱۳۰
يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

فکرشهر: همزمان با پنجمین روز از گرامیداشت هفته دولت ۲ طرح آبخیزداری در سمل و پروژه های عمرانی شهری "آباد" تنگستان و یک واحد آموزشی در دشتی مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، این پروژه ها شامل ۲ بند سنگی و ملاتی در در حوزه آبخیز سمل بخش مرکزی تنگستان و یک واحد آموزشی در شهرستان‌ دشتی است.

فرماندار تنگستان روز یکشنبه در آیین افتتاح پروژه های آبخیزداری سمل گفت: این ۲ سازه با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی محرومیت‌زدایی، با ارتفاع ۷ و ۱۲ متر و حجم استحصال سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب، احداث شده است.

احمد لطفی بیان کرد: اجرای این سازه های آبخیزداری در احیای سفره های زیرزمینی، کمک به توسعه کشاورزی و ذخیره سازی آب نقشی مهم دارند.

وی ادامه داد: هر چقدر از نظر ذخیره‌سازی آب در غنی کردن زمین خوب عمل کنیم، در واقع منفعت آن به محیط زیست، مردم و کشاورزان می رسد.

همچنین همزمان با گرامیداشت هفته دولت به ارزش ۳۴ میلیارد ریال اعتبار پروژه عمران شهری در شهر آباد شهرستان تنگستان افتتاح و اجرایی شد.

فرماندار تنگستان گفت: شهر آباد از شهرهای تازه تاسیس این شهرستان تنگستان است که تلاش می شود با پشتیبانی بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های موجود، روند توسعه این شهر شتاب بیشتری بگیرد تا مردم با آرامش خاطر بیشتری در چرخه تولید و کشاورزی نقش ایفا کنند.

وی با بیان اینکه شهر آباد از قطب‌های مولد کشاورزی در شهرستان تنگستان است، افزود: شورای اسلامی شهر با همت خود و استفاده از نقطه‌نظرات مردم و افراد صاحب‌نظر، ظرفیت‌های پنهان آباد را شناسایی و به توسعه این شهر کمک کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر