پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۱۴۴
يکشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

فکرشهر: اجرای طرح لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بندر ریگ آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در قالب اجرای طرحی جامع، طرح‌های متعددی مانند لایروبی کانال دسترسی، اسکله ۱۵۰ متری و بازوی در بندر ریگ اجرایی می‌شود که پیش‌بینی شده با اجرای آن‌ها زمینه بازگشت فعالان تجاری بندر ریگ از سایر بنادر به زادگاه‌شان فراهم شود.

محمد شکیبی نسب افزود: در بندر ریگ مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که عمده آن مربوط به مشکل تردد شناور‌ها به دلیل عمق پایین کانال دسترسی بندر است.

وی گفت: در حال حاضر بندر ریگ وضعیت خوبی ندارد و فاقد اسکله، خور مناسب، انبار و اراضی پشتیبان است که می‌طلبد با عزم همگانی و همراهی مردم این دغدغه‌ها برطرف شود.

شکیبی نسب افزود: در این راستا طرح لایروبی خور بندر ریگ به حجم ۳۳۰ هزار مترمترمکعب همزمان با هفته دولت امسال اجرایی شد و و طرح بازوی این بندر در دهه فجر اجرایی می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گفت: طرح‌های توسعه‌ای بندر ریگ در یک برنامه ۱۵ ساله و در قالب سه بازه زمانی پنج ساله اجرا می‌شود که در برنامه نخست در بخش دریایی دستک شرقی به طول سه هزار و ۱۸۰ متر اجرایی می‌شود.

شکیبی نسب اضافه کرد: با برنامه‌های تدارک دیده شده برای بخش‌های دریایی و خشکی بندر ریگ شرایط برای تردد راحت شناور‌ها بخوبی فراهم خواهد شد و در بخش خشکی نیز ساخت اسکله به طول ۱۵۰ عملیاتی می‌شود که براساس برنامه زمان‌بندی باید تا سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر