پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دشتستان بزرگترین تولید کننده گوشت سفید و قرمز استان است/ به اندازه کافی مرغ درسردخانه ها داریم/ 8 درصد مرغ های ورودی به کشتارگاه های استان معدوم می شوند...
کد خبر: ۱۲۱۲۴
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

فکرشهر: فرماندار دشتستان در جریان بازدید ازکشتارگاه جیان مرغ دشتستان گفت: امنیت سلامت و غذای مردم کشورمان از جمله مباحث جدی مورد توجه دولت تدبیر و امید است.

\n\n

دشتستان بزرگترین تولید کننده گوشت سفید و قرمز استان است

\n\n

به گزارش فکرشهر، دکتر ارسلان زارع تصریح کرد: شهرستان دشتستان به عنوان بزرگترین تولید کننده گوشت سفید و قرمز اعم از دام و طیور در استان بوشهر است.

\n\n

وی یادآور شد: علاوه بر این که مراکز متعدد دامداری به شکل صنعتی و سنتی در شهرستان کار تولید را به عهده دارند یکی از بزرگترین مرکز کشتارگاهی استان نیز دراین شهرستان فعال است.

\n\n

نماینده عالی دولت در دشتستان ادامه داد: برحسب ضرورت امروز این کشتارگاه را مورد بازدید قرار دادیم و ظرفیت امروز این مجموعه 400 تن است که با اجرایی شدن طرح های توسعه آن به یکهزارو 300 تن افزایش می یابد.

\n\n

وی گفت: سعی داریم با حمایت بخش خصوصی زمینه تسهیل خدمات رسانی بیشتر را در این حوزه به مردم فراهم کنیم.

\n\n

\n\n

به اندازه کافی مرغ درسردخانه ها داریم

\n\n

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: هم اکنون به اندازه کافی مرغ درسردخانه های تحت مدیریت شرکت پشتیبانی امور دام استان بوشهر وجود دارد.

\n\n

وی بیان کرد: استان بوشهر با 216 واحد مرغداری فعال سالانه حدود 28 هزار تن مرغ با ظرفیت شش میلیون و 200 هزار قطعه در هر دوره جوجه ریزی تولید می کند.

\n\n

محمد تقی منوچهری اضافه کرد: از لحاظ کیفیت درتولید گوشت سفید وضعیت خوبی داریم و دراین زمینه استان بوشهر بالاترین رتبه ضریب تبدیل در تولید مرغ گوشتی را در کشور داراست.

\n\n

وی اظهارکرد: چهار واحد کشتارگاه مرغ دراستان بوشهر وجود دارد که هم اکنون دو واحد آن فعال است و با تکمیل ظرفیت این دو واحد حدود دوهزار تن مرغ کشتار می شود.

\n\n

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: اگر مرغداری های استان با ظرفیت کامل بهره برداری کنند در تولید مرغ به اندازه کافی برای مصرف حتی بیشتر از نیازمان در استان وجود دارد.

\n\n

\n\n

8 درصد مرغ های ورودی به کشتارگاه های استان معدوم می شوند

\n\n

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: امنیت و سلامت مواد پروتئینی یکی از مولفه های سازمان دامپزشکی و تحت نظارت این سازمان است.

\n\n

مرتضی بحرانی با اشاره به این که نظارت بر کشتارگاه ها اعم از مرغ و سایر طیور به طور جدی مد نظر است افزود: دراستان بوشهر دو کشتارگاه فعال داریم که در حال بازسازی هستند تا به استانداردهای روز برسند.

\n\n

وی یادآورشد: درسال 94 دو برنامه اساسی مجهز کردن خط تخلیه اندرونی به صورت اتوماتیک و اندازه گیری و بسته بندی مرغ براساس اندازه آن است.

\n\n

بحرانی بیان کرد: همچنین این دو کشتارگاه در حال بازسازی سیستم سرمایشی و سردخانه ای و بالا بردن نقطه انجماد هستند.

\n\n

وی گفت: مرغ های تولیدی که از مرغداری ها به این مراکز کشتار وارد می شوند، شش تا هشت درصد به دلایل مختلف ضبط، معدوم و از رده خارج می شود.

\n\n

بحرانی افزود: درکشتارگاه های طیور و دام بازرسان دامپزشکی مستقر هستند و علاوه بر آن که به صورت دوره ای ازهمه قسمت ها نمونه برداری می شود و محموله هایی که مشکل داشته باشند ضبط شده و معدوم می شوند.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

منبع:پرتال فرمانداری دشتستان

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر