جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۳۵۴
سه‌شنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵

فکرشهر: در حالیکه ارتش چین کماکان قدرت نظامی خود را به تایوان نشان می‌دهد، مقام‌های نظامی تایوان مدعی شده‌اند که قادرند پهپادهای تایوان را سرنگون کنند.

به گزارش فکرشهر، وبگاه «درایو» روز سه شنبه در این زمینه نوشت، وزارت دفاع تایوان اعلام کرده که در آینده پهپادهای ارتش چین را که به هشدارها پاسخ نمی‌دهند، سرنگون خواهد کرد. مقامات نظامی این جزیره اعلام کردند که سامانه‌های دفاعی پهپادی توسعه‌ یافته بومی را در سراسر قلمروی جزیره مستقر خواهند کرد. اینکه دقیقاً چه نوع سامانه دفاعی پهپادی برای استفاده در چنین سناریوهایی برنامه ریزی شده است، مشخص نیست.

این در حالی است که حملات پهپادهای چینی بر فراز جزایر «کینمن» و همچنین «ماتسو» در حال انجام است. قلمروی هوایی و دریایی تایوان همچنین مدتهاست که کانون فعالیت نظامی چین است.

ارتش چین در صورت جنگ با تایوان به طور قطع از انواع پهپادهای مختلف خود استفاده می‌کند. این پهپادها می‌توانند به ویژه در تلاش برای تخریب سامانه‌های دفاع هوایی تایوان که ممکن است در جزایر مستقر شوند، مفید باشند.

پکن که تایوان را بخشی از چین می‌داند، این تحرکات واشنگتن و متحدانش را مغایر اصل «چین واحد» و دخالت در امور داخلی چین می‌خواند و بارها بر آمادگی خودش برای حفظ حاکمیت چین تاکید کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر