شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۳۶۰
سه‌شنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹

فکرشهر: رئیس دفتر عقیدتی، سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: آمریکا از ارتباط ایران با قدرت‌های جهان چون چین و روسیه در هراس است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام علی سعیدی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر در مصلای رشت عنوان کرد: ایجاد قراردادهای اقتصادی و تجاری دولت جدید با کشورهای چین و روسیه و نیز کشورهای آسیای میانه و غرب آسیا، استکبار جهانی را به وحشت انداخته است.

وی افزود: دولت کنونی با چهار دولت گذشته متفاوت است و شباهت زیادی به دولت شهید رجایی و تمام شاخص های آن دولت را داراست و دولتمردان ساده زیست، ضد فساد و خدمتگذار مردم هستند.

وی گفت: مردم ما نیز بسیار فهیم، صبور و باهوشند و می‌دانند که در چه مقطع دشوار و حساسی قرار داریم و واقف به عملکرد دولت در این شرایط موجود هستند و به طور حتم این امیدواری در مردم زنده شده که شرایط روز به روز بهتر خواهد شد.

رئیس دفتر عقیدتی، سیاسی فرماندهی کل قوا ادامه داد: هم اینک استکبار جهانی برای ما و جهان اسلام جنگ ترکیبی که شامل ابعاد امنیتی، تهدید نظامی، هجمه فرهنگی و غیره است را ترتیب داده اما شاهدیم که با وجود مشکلات و جنگ در کشورهای همسایه، ما از امنیت کاملی برخورداریم و در این بخش دولت کنونی به خوبی عمل کرده است.

وی اضافه کرد: استکبار و هم پیمانانش ۷۰ سال جنگ را در غرب آسیا تحمیل کرده و خسارت سنگینی نیز در این چند دهه به امت اسلامی وارده آورده اند اما امروز می بینم اروپا درگیر جنگ خانمان سوزی شده و خود آنرا در کشورهای دیگر دامن می‌زدند.

حجت الاسلام سعیدی بیان کرد: از سوی دیگر هم اینک جهان درگیر تورم بین المللی، مشکلات سوخت، بحران غذا و بیماری‌های مسری است و این هنر یک دولت است که معضلات را پشت سر بگذارد که خوشبختانه دولت کنونی با وجود مشکلات زیادی که از دولت گذشته باقی مانده بود، در این برهه موفق عمل کرد.

وی خاطرنشان کرد: این دولت در شرایط سخت و با کسری بودجه ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی و تورم بالای ۵۰ درصد، رشد نقدینگی چهار هزار میلیارد تومانی و حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان بدهی اوراق کار را تحویل گرفت که خوشبختانه توانسته تاکنون اقدمات ارزنده‌ای انجام دهد.

رئیس دفتر عقیدتی، سیاسی فرماندهی کل قوا عنوان کرد: مهار کرونا و فسادستیزی، اصلاح یارانه‌ها و اصلاح ارز ترجیحی از دیگر اقدامات موثر دولت کنونی است چنانکه رئیس جمهور با ریسک بسیار بالا ارز ترجیحی را اصلاح کرد و هم اینک به صورت مستقیم به حساب مردم واریز می شود تا خود آن را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه دولت در زمینه فسادستیزی اراده‌ای جدی دارد، گفت: دکتر رئیسی و دولتش ضد فسادند و عزمی جدی در این مبارزه دارند اما قطع کردن ریشه فساد به زمان نیاز دارد.

حجت الاسلام سعیدی افزود: در عرصه بین‌المللی دولت قبلی فقط اقبال به غرب داشت و به شرق پشت می کرد اما اینک سیاست دولت متحول شده و با بسیاری از قدرت‌های بزرگ دنیا ارتباط مناسبی دارد که از آن جمله ارتباط و قراردادهای ما با کشورهای چین و روسیه، عضویت در پیمان شانگهای و ... است.

وی بیان کرد: در پی این تغییر سیاست و نگاه به عرصه بین المللی، سفرای چندین کشور وارد ایران شدند و توسعه ارتباطات در دستور کار قرار گرفت و مناسبات روند رو به بهبود به خود گرفت.

در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد شهادت رجایی و باهنر، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، اسدالله عباسی استاندار این استان، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان و تعدادی از مسئولان و مدیران دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و اجرایی این استان نیز حضور داشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر