شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۴۳۹
چهارشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۸

فکرشهر: رضا محمدیان عضو شورای شهر شیراز ضمن تاکید بر اینکه تعطیلی پاساژ به درخواست خود کسبه بوده است، درباره جزئیات این اتفاق عنوان کرد: در همین حد که در رسانه‌ها منتشر شده است، مطع هستم. بالاخره حرمت‌شکنی و حریم‌شکنی نباید اتفاق بیافتد. جامعه باید به یک سری اصول پایبند باشد. اگر کسی بخواهد از این اصول گذر کند، باید با او برخورد شود.

بنابر گزارش فکرشهر از ایرنا، "عصر یکشنبه ششم شهریورماه جاری دو زن بدحجاب در پاساژ مصطفوی شیراز به دختر و همسر شهید منصور خادم صادق به دلیل انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر هتاکی و این خانواده شهید را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در پی این ماجرا شورای تامین شهرستان شیراز امروز دوشنبه هفتم شهریور تشکیل جلسه داد و پاساژ مصطفوی شیراز به دلیل عدم رعایت اصول امنیتی و نصب دوربین مداربسته و همچنین عدم رعایت اصول اسلامی از سوی عده‌ای تا اطلاع ثانوی تعطیل شد."

همچنین بنابر گفته فرماندار شیراز، روز گذشته «دو زن هتاک و ضارب خانواده شهید منصور خادم صادق در شهرک گلستان شیراز دستگیر شدند.»

اگرچه گفته شده است که تعطیلی این پاساژ، به دستور شورای تامین شیراز بوده است اما محمدرضا هاجری در گفت و گو با «انتخاب» عنوان کرد که «کسی پلمپ یا تهدید نکرده است بلکه کسبه خودشان در جهت اعتراض و همراهی کردن با این حادثه تلخ، تصمیم به تعطیلی گرفتند و می‌گفتند که چرا در اینجا باید همسر و دختر شهید را مورد ضرب و شتم قرار دهند، آن هم به علت دفاع از امر به معروف و نهی از منکر. در حالی که حتی پای گشت ارشاد هم در میان نبوده است. وقتی به تذکر لسانی هم اینگونه واکنش شدید نشان می‌دهند، مردم هم اعتراض می‌کنند.»

وی ضمن تاکید بر اینکه این عکس‌العمل خود مردم بوده و دستگاه حاکمیتی دستوری نداده است، درباره جزئیات این اتفاق گفت: «همسر و دختر شهید برای خرید به این پاساژ رفته بودند و با احترام به دو نفر که شئونات اسلامی رعایت نکرده بودند، می‌گویند که روسریتان افتاده است، حتی نگفته‌اند که روسری را سرتان کنید. به آن خانم‌ها هم بر می‌خورد و به صورت دختر شهید سیلی می‌زنند.»

هاجری همچنین درباره دستگیری آن دو زن که مورد تذکر قرار گرفته بودند، بیان کرد: «دنبال انتقام‌گیری نیستیم بلکه آن‌ها باید نسبت به رفتار زشت و سخیف‌شان متنبه شوند.»

رضا محمدیان دیگر عضو شورای شهر شیراز هم ضمن تاکید بر اینکه تعطیلی پاساژ به درخواست خود کسبه بوده است، در گفت و گو با «انتخاب» درباره جزئیات این اتفاق عنوان کرد: «در همین حد که در رسانه‌ها منتشر شده است، مطع هستم. بالاخره حرمت‌شکنی و حریم‌شکنی نباید اتفاق بیافتد. جامعه باید به یک سری اصول‌ پایبند باشد. اگر کسی بخواهد از این اصول گذر کند، باید با او برخورد شود. ضمن اینکه قانون برای جامعه باید محترم باشد. در کشور هم بالاخره یک سری قوانینی پابرجاست که اگر قرار باشد هر روز، یک نفر به یک بهانه‌ای از قانون عبور و حرمت‌شکنی کند، عملا هیچکسی امنیت ندارد.»

نظرات بینندگان
فضل الله عالی پور بندر دیر
|
-
|
چهارشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
سلام . همه این حرمت شکنی ها و خشونتهای خیابانی و سایر نا امنی ها بدلیل باز دارنده نبودن قانون است قو ه محترم قضائیه بدلیل تنبلی یا تعارض منافع و یا عوامل  دیگر درون قوه ای اراده ای برای باز نگری قوانین ندارد  . تا قوانین نیم بند و آبکی و مجریان مصلحت اندیش داریم آش همان آش است و کاسه همان . 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر