جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۵۵۰
پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

فکرشهر: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس درباره پیگیری‌های صورت گرفته برای دریافت حقابه از افغانستان می‌گوید که متاسفانه فعلا برای افغانستان دستاورد چندانی نداشته‌ایم و حقابه ما را نمی‌دهد. وزیر نیرو به همراه رییس کمیته آب کمیسیون کشاورزی به افغانستان سفری داشتند ولی نتیجه ملموسی نداشته است و ما باید از اهرم فشار بیشتری استفاده کنیم. آن‌ها هم دنبال امتیازات سیاسی و اقتصادی بیشتری از کشور ما هستند.

به گزارش فکرشهر، ذبیح‌الله اعظمی در گفت و گو با «انتخاب» در واکنش به سدسازی عراق بر روی اروندرود، اظهار کرد: «درمورد سد‌سازی‌ها به شدت در کمیسیون کشاورزی مجلس عکس‌العمل نشان داده‌ایم؛ هم کمیسیون اعتراض کرده است و هم وزیر امورخارجه و وزیر نیرو را در کمیسیون خواسته‌ایم. افزون بر این در مورد سد کمال‌خان و کجکی در افغانستان و همچنین سدهای در مرز ما با آذربایجان، کمیسون با شدت و جدیت دارد پیگیری می‌کند. حتی با ترکیه هم که به خاطر ریزگردهایی که از عراق به طرف ما می‌آیند، متضرر می‌شویم، با جدیت در حال پیگیری هستیم. در دوهفته آینده هم حتما این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهیم.»

این نماینده مجلس درباره نتایج پیگیری‌های کمیسیون برای سدسازی‌های افغانستان و ترکیه، گفت: «متاسفانه فعلا برای افغانستان دستاورد چندانی نداشته‌ایم و حقابه ما را نمی‌دهد. بنابراین در این خصوص نیاز به اهرم‌های فشار بیشتری دارد. درمورد ترکیه هم در دیداری که وزیر امورخارجه با همتای خودشان در ترکیه داشتند این اعتراض و نگرانی را اعلام کردند.»

اعظمی همچنین درباره دریافت حقابه‌، مطرح کرد: «وزیر نیرو به همراه رییس کمیته آب کمیسیون کشاورزی به افغانستان سفری داشتند ولی نتیجه ملموسی نداشته است و ما باید از اهرم فشار بیشتری استفاده کنیم. آن‌ها هم دنبال امتیازات سیاسی و اقتصادی بیشتری از کشور ما هستند. چندان که اشرف غنی اعلام کرد "نفت در مقابل آب و اب در مقابل نفت". بنابراین ما با توجه به موقعیتی که داریم، باید فشار بیشتری بیاوریم که این مهم به دولت و وزارت امور خارجه برمی‌گردد.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر