جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۵۷۳
جمعه ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۰

فکرشهر: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر راه‌اندازی وتوسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی خرما در استان بوشهر گفت: این امر رونق اقتصادی و اشتغال‌آفرینی را در پی خواهد داشت.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمدجواد عسکری بعد از ظهر پنج شنبه در بازدید از باغات نخل دشتستان با تاکید بر ضرورت دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی، اظهار داشت: اصلاح، نوسازی و بهسازی نخیلات خرما باید یکی از برنامه‌های اصلی جهاد کشاورزی جهت توسعه هدفمند نخیلات باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت خودکفایی تولید مجول به عنوان یکی از ارقام خرما در کشور، افزود: باید شرایطی را ایجاد کنیم تا بتوانیم با تعریف پروتکل از واردات مجول از کشورهای خارجی بی‌نیاز و خودکفا شویم.

عسکری با تاکید بر اینکه محقق شدن این موضوع از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است، گفت: تولید مجول در ایران دارای ارزش افزوده مناسبی از لحاظ اقتصادی می‌باشد که امنیت تولید برای باغداران کسور به ویژه استان بوشهر در پی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اهمیت پیشگیری از آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای باغ‌ها در استان بوشهر ادامه داد: فرآیند جلوگیری از آسیب آفات و سایر عوامل محیطی نظیر کاهش ریزش‌های بارندگی به بخش کشاورزی و باغداری باید با سازوکار مناسب خود نظیر اصلاح روش‌های آبیاری پیگیری شود.

وی اضافه کرد: باغات آسیب‌دیده چشم‌انتظار کمک‌های دولتی هستند که مجلس و دولت در این زمینه با هدف نگهداری نخلستان‌ها و توسعه همه‌جانبه تولید خرما و فرآورده‌های آن اهتمام جدی دارد.

این نماینده مجلس در پایان با تاکید بر راه‌اندازی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری محصولات خرما علاوه بر ارزش افزوده قابل توجه فراتر از تأمین نیاز مصرفی داخل کشور امکان صادرات این محصول فراهم خواهد شد که رونق اقتصادی و اشتغال‌آفرینی مناسبی را برای جوانان این منطقه در پی خواهد داشت.

نظرات بینندگان
منصور حلاج
|
-
|
پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۸
خرمای بعضی ها  از جاده مرگ چم درواهی صادر میشود 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر