پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۶۳۶
شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵

فکرشهر: معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بیش از چهار هزار و ۳۰۰ فقره پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، نصرالله کشاورز صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی یک سال گذشته بیش از ۸۹ هزار مورد بازرسی و نظارت از نحوه عرضه کالا و خدمات اصناف استان بوشهر صورت گرفته است.

وی افزود: از ابتدای شهریورماه سال گذشته تا شهریورماه امسال ۸۹ هزار و ۲۸۳ مورد بازرسی بر نحوه عرضه کالا و خدمات واحدهای صنفی صورت گرفته که از مجموع آن حدود چهار هزار و ۳۷۹ فقره پرونده تخلفات به ارزش ۴۸۰ میلیارد ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

کشاورز با اشاره به اهمیت موضوع حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و بررسی احصای چالش‌های نحوه عرضه کالا و خدمات بیان کرد: در اجرای گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای چگونگی عرضه کالا در سطح بازار استان بوشهر از مجموع دو هزار و ۲۱۷ مورد بازرسی طی یک سال اخیر، هزار و ۷۷۵ فقره پرونده به ارزش ۲۸ میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی با تاکید بر تداوم نظارت‌ها و رصد سیستمی فرایندهای تأمین، توزیع و عرضه از طریق سامانه‌ها، تاکید کرد: اقدامات نظارتی این سازمان در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان همچنان با جدیت و با استفاده از توان و ظرفیت همه دستگاه‌های نظارتی استانی در حال پیگیری بوده و با متخلفان وفق قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان بوشهر افزود: شهروندان گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گران‌فروشی، کم فروشی، احتکار، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور، می‌توانند از طریق سامانه یا تلفن گویای ۱۲۴، شکایات و گزارش‌های خود را منعکس کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر