جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۶۶۸
شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۶

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ۴۴ درصد بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالمجید دراهکی صبح شنبه در نشست با رئیس پارک علم و فناوری بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و اجرای طرح تنخلستان تعاملات آموزش فنی و حرفه ای با پارک علم و فناوری استان بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه بی مهارتی یکی از مشکلات امروز جامعه است و باید با همکاری وهم افزایی بین دستگاه‌ها این مهم رفع شود، افزود: ۴۴ درصد بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و با همکاری پارک علم و فناوری و اجرای طرح نخلستان این جامعه هدف مهارت افزایی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد حلقه مهارتی در دانشگاه‌ها سبب گسترش فعالیت‌های دانش بنیان و تمهید مهارت‌های مشاغل آینده بر پایه تکنولوژی‌های نوین در کشور می‌شود، اظهار داشت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با تعاملات و همکاری‌های گسترده شاهد توانمندی‌های مهارتی در منابع انسانی استان بوشهر باشیم.

دراهکی با تاکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی راهی مؤثر در راستای ایجاد اشتغال برای افراد به ویژه جوانان و نوجوانان است، گفت: اگر همه افراد مهارت‌های لازم در زمینه‌های مختلف را فرا بگیرند دیگر مشکل اشتغال در جامعه نخواهیم داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر