چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۷۲۵
يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲

فکرشهر: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه بیشترین صادرات آبزیان استان به امارات و چین است گفت: در مردادماه هزار و ۵۰۰ تن آبزیان از استان بوشهر صادر شد.

به گزارش فکرشهر، مرتضی بحرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم دامپزشکی، ارائه خدمت در راستای صادرات محصولات به‌ویژه آبزیان است که در طول سال اقدامات مهمی در این زمینه انجام می‌شود.

وی با اشاره به نمونه برداری و انجام آزمایش‌های لازم و صدور سرتیفیکیت برای صادرات به کشورهای مقصد بیان کرد: در مردادماه امسال این اقدامات برای صادرات هزار و ۵۲۷ تن انواع آبزیان استان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: انواع آبزیان از استان بوشهر به مقصد کشورهای امارات، چین، قطر، روسیه، ترکیه، تایلند، مالزی، سریلانکا صادر شده است.

وی بیان کرد: همچنین طی مردادماه امسال نظارت بر برداشت میگو پرورشی تازه و صدور گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای به میزان بیش از هزار و ۶۵۵ تن از مبدا مزارع پرورش میگو انجام شده است.

واکسیناسیون بیش از ۱۰۹ هزار رأس دام

بحرانی با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۱۰۹ هزار رأس دام بومی و صنعتی بر علیه بیماری‌های استراتژیک بیان کرد: بیش از ۲۷ هزار رأس دام نیز بر علیه بیماری‌های غیر استراتژیک واکسینه شده است.

وی نظارت بر کشتار طیور و تأمین گوشت سفید استان را یکی دیگر از اقدامات مهم عنوان کرد و افزود: در مردادماه امسال این نظارت‌ها برای بیش از ۸۲۰ هزار قطعه طیور صنعتی انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: همچنین در این مدت نظارت بر کشتار دام و تأمین گوشت قرمز بهداشتی به تعداد بیش از هزار و ۷۰۰ رأس دام کشتاری سبک و سنگین صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در مردادماه ۱۲ هزار و ۷۹۷ مورد عملیات نظارت بهداشتی و بازدید توسط اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر