پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۸۰۴
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

فکرشهر: استاندار بوشهر از اختصاص زمین برای شرکت‌های دانش بنیان استان در همه شهرک‌های صنعتی استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد محمدی‌زاده صبح دوشنبه در نشست قرارگاه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان بوشهر اظهار داشت: ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی استان به فعالیت‌های حوزه دانش بنیان اختصاص می‌یابد

استاندار بوشهر اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و پارک علم و فناروی خلیج فارس جهت برنامه ریزی و اجرایی سازی آن مشخص شده اند.

محمدی‌زاده بیان کرد: در کشور ما مشکل منابع نیست به همین دلیل، مدیر کارآمد کسی است که بتواند منابع و ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و در تحقق اهداف به کار گیرد.

وی با اشاره به اینکه قانون جهش تولید دانش‌بنیان به تصویب مجلس رسیده است، افزود: باید با کمک ظرفیت‌های استان مسیر عقب افتاده را با شتاب بیشتری طی کنیم.

محمدی زاده گفت: با استفاده از ظرفیت‌های بسیار خوب دانشگاه‌های استان باید خروجی دانشگاه‌ها را به ورودی پارک و مراکز رشد برسانیم و زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان را بین دانشگاهیان نهادینه کرد.

استاندار بوشهر ضمن اشاره به تعطیلی برخی شرکت‌ها ابراز داشت: شرط ادامه حیات و تعالی شرکت‌ها دانش‌بنیان شدن آنها است و اگر شرکتی به سمت دانش‌بنیان شدن نرود حتماً از چرخه اقتصاد حذف می‌شود به همین دلیل موضوع دانش بنیان کردن صنایع استان و شرکت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی و کشاورزی، منطقه ویژه اقتصادی و… مد نظر قرار بگیرد.

محمدی زاده تاکید کرد: در همه شهرک‌های صنعتی استان نقاطی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود و زمین به شرکت‌های دانش بنیان استان اختصاص پیدا کند.

ایشان افزود: نیروگاه انرژی اتمی و شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی یک نقطه قوت برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان هستند. نیروگاه و شرکت‌های پتروشیمی و صنایع نفت و گاز استان باید از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان استفاده کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر