پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۸۷۴
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

فکرشهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: فعال کردن میدان گازی پارس شمالی و سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی نفت و گاز که از دغدغه‌های مهم مسئولان این استان است از اولویت‌های مهم وزارت نفت به شمار می‌رود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سخاوت اسدی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: درهمین راستا عملیات اجرایی نخستین واحد سرمایه‌گذاری پالایشی در شهرستان دیر و در زمین‌های پارس شمالی آغاز شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با وجود مشکلات متعدد اما با همت مسئولان و کارکنان و متخصصان عملیات اجرایی چندین پروژه پالایشی، پتروپالایشی، پالایشگاهی و میعانات گازی با سرمایه گذاری هشت میلیارد دلار آغاز شده است.

اسدی اضافه کرد: با آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌های صنعتی حدود ۱۰ هزار نفر نیرو در دوره ساخت و چندین هزار نفر نیز بعد از بهره برداری در این پروژه ها مشغول به کار می‌شوند.

وی در باره وضعیت آلایندگی در منطقه عسلویه گفت: نمی‌گویم در منطقه عسلویه آلودگی زیست محیطی وجود ندارد چون هر جا صنعت حضور داشته باشد علاوه بر مزیت‌ها و ظرفیت‌های خوب آن، آلودگی آب و هوایی به همراه دارد و یکی از رسالت‌های منطقه ویژه پارس پیگیری کاهش آلودگی در منطقه است.

وی اظهار کرد: ما خود شاکی وجود آلودگی‌های منطقه و به شکل قانونی پیگیر بازیافت به عنوان یک تکلیف هستیم تا کاهش آلودگی ها رقم بخورد.

اسدی در پاسخ به سوال بیماری سرطان در منطقه پارس جنوبی بیان کرد: سرطان در منطقه ناشی از آلودگی صنعت نیست و پیگیری این موضوع در حیطه وظایف و مسئولیت‌های حفاظت محیط زیست و بهداشت و درمان است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از ساماندهی فلر مشعل‌ها در منطقه پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: این فلرها ضمن آلودگی زیست محیطی، دارای ضرر اقتصادی است که ساماندهی آنها در دستور کار قرار دارد.

کمیته یکپارچه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع استان بوشهر تشکیل شد

اسدی گفت: یکپارچه سازی و تمرکز توانایی‌ها و ظرفیت‌های صنایع مستقر در استان بوشهر در زمینه تخصیص اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی از اقداماتی بود که به الگویی برای دیگر بخش‌های کشور تبدیل شد.

وی افزود: شرکت‌های دولتی و خصوصی متعددی در استان بوشهر وجود دارد که هر یک به شکلی اقدام به انجام کارهای خیر و عام المنفعه می‌کردند، اما این پراکندگی سبب می‌شد که  منابع به صورت مناسب و بهینه اخد نشود و در بخش مصارف نیز تخصیص‌ها به صورت بهینه و متناسب با اولویت بندی صورت نگیرد.

اسدی ادامه داد: به همین دلیل در این زمینه نوعی همکاری و اجماع در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر صورت گرفت و با حضور استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شرکت‌ها خصوصی و دولتی کمیته یکپارچه‌ای با محوریت منطقه ویژه اقتصادی پارس در این زمینه تشکیل شد.

وی اضافه کرد: با همکاری صورت گرفته، امسال میزان اعتبارات مصوب مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در استان بوشهر افزایش چشمگیری پیدا کرد و به یکهزار و ۳۷۷ میلیارد تومان رسید که با ساز و کاری که تعریف شده است و با اولویت چهار شهرستان جنوبی این استان هزینه می‌شود تا افزایش سطح رفاه، آسایش و رضایتمندی مردم این منطقه را به دنبال داشته باشد.

اسدی عنوان کرد: در هفته دولت امسال ۲۹ پروژه عام المنفعه با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی با دستور ویدئو کنفرانسی وزیر نفت افتتاح شد که از این شمار هفت پروژه آموزشی، هشت پروژه ورزشی و ۲ پروژه درمانی بخشی از این پروژهها است.

وی اظهار کرد: ما همه تلاشمان این است که منابع مسئولیت‌های اجتماعی صنایع جنوب استان بوشهر به طور متناسب افزایش و با سازوکار مشخص و اولویت‌بندی هزینه شود.

تامین بودجه فصل جاری تیم فوتبال پارس جنوبی جم 

اسدی در ارتباط با وضعیت باشگاه پارس جنوبی جم گفت: اکنون همه بدهی‌های این باشگاه پرداخت و قرارداد بازیکنان این تیم تمدید شده و مهره‌های مورد نیاز نیز جذب و سامان خوبی گرفته است.

وی با اشاره به جایگاه چهارمی این تیم در لیگ دسته یک کشور، افزود: با ساماندهی مجدد و تشکیل هیات امنا، تیم فوتبال پارس جنوبی جم اکنون وضعیت خوبی دارد و بودجه فصل جاری آن نیز تامین اعتبار شده است.

اسدی ادامه داد: انتظار است با ساماندهی صورت گرفته در فصل آینده شاهد حضور تیم پارس جنوبی جم به عنوان نماینده استان بوشهر در لیگ برتر فوتبال کشور باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر