پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۱۶۳
جمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: ملت ایران پیرو جوان و زن و مرد در دوران هشت سال دفاع مقدس باتوکل بر خدا و تکیه بر توان داخلی و رهبری‌های خردمندانه بنیانگذار جمهوری اسلامی توانست ابهت پوشالی دشمنی که از پشتیبانی قدرت‌های شرق و غرب برخوردار بود را بشکند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی‌زاده در جلسه برنامه‌ریزی چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس در استان بوشهر افزود: همانگونه که شوروی نابود شد، اکنون آمریکا دچار همان گرفتاری شده و در آستانه فروپاشی است و بزودی خواهیم دید.

وی صدور انقلاب اسلامی را از دیگر آثار جنگ تحمیلی عنوان و اظهار کرد: امروز مقاومت که نشات گرفته از فرهنگ دفاع مقدس و شهدای والا مقام است در منطقه شکل گرفته است.

محمدی زاده دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را  امتداد عاشورا و اربعین حسینی عنوان کرد و گفت: جوانان این سرزمین جان شیرین خود را برای حفظ دین مبین اسلام و نظام جمهوری اسلامی نثار کردند.

وی با بیان اینکه حفظ اسلام، انقلاب اسلامی، ارزش‌ها و پایداری ملت ایران نقطه مشترک وصیتنامه شهدا است اظهار کرد: تفکر و فرهنگ عاشورا در تمامی رزمندگان اسلام  متبلور بود و این بیانگر امتداد نهضت عاشورا و اربعین حسینی است.

محمدی زاده نقش استان بوشهر در هشت سال دفاع مقدس را منحصربه‌فرد دانست و بیان کرد: بوشهر، استانی نمونه دردوران جنگ بود زیرا در سه جبهه هوایی، دریایی و زمینی در جنگ و عملیات‌ها شرکت داشت و شهدای گرانقدری تقدیم کرد.

وی بوشهر را یک استان دفاعی، امنیتی و نظامی معرفی کرد و گفت: بزرگترین سازمان‌های نظامی کشور در استان بوشهر قرار دارد و در هشت سال دفاع مقدس نقش ویژه و ارزنده‌ای ایفا کرد.

استاندار بوشهر افزود: همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تجلیل از پیشکسوتان هشت سال جنگ تحمیلی باید در استان انجام و میز خدمت مسئولان استان بوشهر در پاسخگویی به مطالبات رزمندگان دفاع مقدس راه‌اندازی شود.

وی باتأکید بر باشکوه برگزار شدن برنامه‌های هفته دفاع مقدس اضافه کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر رزمندگان بسیاری در حوزه‌های نظامی، سپاه پاسداران، بسیج، انتظامی، جهاد سازندگی و دیگر عرصه‌ها دارد در گرامیداشت این ایام از هیچ کوششی فروگذاری نشود.

استاندار بوشهر باتأکید بر حضور فعال در راهپیمایی اربعین حسینی در کربلا بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر تسهیلات لازم برای حضور کارکنان ادارات با خانواده در اربعین سیدالشهدا (ع) در کربلا فراهم کنند چراکه آثار و برکات مهمی در پی دارد.

محمدی‌زاده صدور مرخصی تشویقی کارکنان ادارات برای حضور در مراسم اربعین را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی برای شرکت در این حماسه حسینی در مراسم راهپیمایی اربعین امام حسین (ع) آزاد هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: امسال یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در کشور تقدیر می شوند که سهم این استان ۱۷ هزار نفر است.

سرهنگ علیرضا غریبی افزود: جنگ هشت ساله دارای آثار و برکاتی مهم در ابعاد گوناگون داشت که انتقال این فرهنگ به نسل‌های کنونی و آینده ضروری است.

سرهنگ علیرضا غریبی با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس از تدوین ویژه برنامه‌ها برای این هفته خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه در محل موزه دریایی بوشهر و رژه نیروهای مسلح در مرکز استان بوشهر را از جمله برنامه های این هفته عنوان کرد.

هفته دفاع مقدس در تقویم جمهوری اسلامی ایران به هفته آغازین جنگ ایران و عراق اطلاق می‌شود که از  ۳۱ شهریور آغاز و تا ۶ مهر ادامه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر