پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۱۸۷
جمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

فکرشهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست جم استان بوشهر گفت: با توجه به آغاز فصل زنده‌گیری و صید غیر قانونی پرندگان شکاری از اوایل شهریور ماه تا پایان آبان سازمان‌های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست، حضور شکارچیان متخلف را گزارش کنند.‌‌‌

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمد تقی محمدی بیان کرد: گونه‌های کمیاب و در خطر انقراض شامل شاهین، بحری، بالابان و دلیجه هر ساله در این فصل مورد تهدید شکارچیانی قرار می‌گیرند که با هدف فروش در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس اقدام به صید این گونه‌ها می‌کنند.

وی افزود: شکارچیان اجیر شده با ۲ روش سیار و کوخه نشینی پرنده‌های شکاری را زنده‌گیری و به صورت قاچاق به کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس منتقل می‌کنند و این پرندگان در این کشور‌ها آموزش می‌بینند و دست آموز می‌شوند.

 محمدی گفت: این پرندگان شکاری در اسارت شیوخ عرب تربیت شده و به عنوان ابزاری مناسب برای شکار گونه‌های دیگر پرندگان از جمله هوبره، قرقاول، کبوتر وحشی و دیگر گونه‌ها به کار گرفته می‌شوند.

وی افزود:  این پرندگان در گونه‌های مختلف تا سه میلیارد تومان در این کشور‌های شیخ نشین به فروش می‌رسند.

محمدی ادامه داد: دوستداران محط زیست و جامعه محلی دوستدار محیط زیست تا کنون همکاری خوبی در حفاظت از حیات وحش شهرستان جم داشته‌اند و اکنون نیز از آن‌ها می‌خواهیم تا در صورت مشاهده صیادان متخلف و کوخه نشین، موارد را اطلاع رسانی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر