چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۲۰۰
جمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰

فکرشهر: باشگاه خبرنگاران نوشت: فعالیت سالن‌های آرایشی در فضای مجازی و همچنین انجام اقدامات بهداشتی و درمانی توسط افراد غیرحرفه‌ای باعث بروز مشکلات جدی خواهد شد.

استاندارد مواد اولیه، آگاهی، تهویه سالن و پیدا کردن سالن‌هایی که مجوز دارند، جزو مهمترین نکات برای مراجعه به سالن‌های آرایشی و زیبایی بانوان است که باید در نظر گرفته شود. انتخاب یک سالن زیبایی یا آرایشگاه زنانه که امکانات لازم و حرفه‌ای را داشته باشد و در عین حال بتواند تمام خدمات مربوط به زیبایی را ارائه دهد، بسیار مهم است. در واقع سالن یا آرایشگاه مهم است؛ اما کیفیت را نیز در نظر بگیرید.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی شرق استان درباره نحوه شناسایی سالن‌های زیبایی که بدون دریافت مجوز فعالیت می‌کنند، گفت: در شرق استان تهران که شامل استان‌های فیروزکوه، دماوند، پردیس، پاکدشت، ورامین، قرچک و پیشوا می‌شود با آرایشگر‌هایی که بدون نام و نشان در مکان‌هایی که غیر تجاری است و بدون جواز کسب فعالیت دارند برخورد می‌شود، اما مواردی که جواز کسب دارند و بطور غیرتخصصی در امور پزشکی دخالت دارند با تشخیص اداره بهداشت این واحد‌های صنفی شناسایی و با آن‌ها برخورد می‌شود.

صادقی فر ادامه داد: در برخی موارد که به مشتری صدمه وارد شده، برخورد لازم و حتی پلمب صورت گرفته است؛ این واحد‌های صنفی نباید از بیرون قابل رویت باشند، باید آیفون تصویری داشته باشند، انتشار تصاویر مشتریان تحت عنوان نمونه کار ممنوع است همچنین فعالیت‌هایی تحت عنوان فالگیری در این واحد‌ها ممنوع است.

او افزود: وجود آموزشگاه‌های آرایشگری و آرایشگاه‌های زنانه در مجتمع‌های مسکونی ممنوع است و باید در مکان تجاری و با نامه‌ی شهرداری باشد البته این واحد‌ها در نظارت بر امکان عمومی و اتحادیه‌های صنفی شناسایی و پلمب می‌شوند.

ضرروت کارت بهداشت برای افرادی که در سالن‌ها خدمات انجام می‌دهند

یک کارشناس نیز درباره‌ مشکلات این اصناف گفت: در بحث اجتماعی در بخش سلامت و بهداشت به افراد آسیب وارد می‌شود باید در این زمینه آگاهی لازم صورت بگیرد؛ گام اول در این حیطه آموزش است و فرد باید دیپلم فنی حرفه‌ای داشته باشد، گام دوم مهارت و گام سوم تایید پلیس اماکن عمومی است همچنین بازرسی‌های ماهیانه از سوی اتحادیه و بهداشت صورت می‌گیرد.

دانشمندی ادامه داد: از نظر سلامت مردم برای آسودگی خیال خود باید به مکان دارای مجوز مراجعه کنند، همچنین تمام افرادی که در سالن‌ها خدمات انجام می‌دهند باید کارت بهداشت داشته باشند؛ علاوه بر این افرادی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند، مالیات پرداخت نمی‌کنند و این می‌تواند به بخش اقتصادی جامعه آسیب برساند.

طراحی اپلیکیشنی که سالن زیبایی مجاز را در نزدیکی محل خود پیدا کنید

رئیس اتحادیه آرایشگران استان تهران نیز گفت: بطور کلی یک واحد صنفی که پروانه‌ کسب ندارد، غیرمجاز محسوب می‌شود و هرگونه فعالیتی که در آن مرکز انجام شود، غیرقانونی است؛ یکی از اقداماتی که جهت جلوگیری انجام شده، طراحی اپلیکیشن بوده است که بانوان می‌توانند از طریق این اپلیکیشن، سالن زیبایی مجاز را در نزدیکی محل خود پیدا کنند.

عابدی تصریح کرد: کیو آر کد‌هایی وجود دارد که مشتریان از همان درب ورودی می‌توانند تشخیص دهند آیا سالن مد نظرشان جواز دارد یا خیر که این دستور صادر شده و الزامی است و حتی دسته‌هایی که آن سالن می‌تواند در آن خدمات ارائه دهد نیز در این کیو آر کد‌ها قابل مشاهده است.

او درباره‌ ارائه‌ خدمات بهداشتی گفت: سالن‌هایی که خارج از رسته‌ درج شده در پرونده اقدام می‌کنند، متخلف هستند و در صورت گزارش از سوی بانوان پیگیری شده و از این گونه فعالیت‌ها جلوگیری خواهد شد.

حقوق برخی واحد‌های صنفی ضایع می‌شود

مدیر آموزش و پژوهش اتاق اصناف ایران در این باره گفت: باتوجه به تحقیقی که در حوزه‌ قیمت گذاری انجام شده در تعیین تعرفه‌ها نتیجه‌ مطالعات نشان داده که حقوق برخی واحد‌های صنفی ضایع می‌شود.

شکوهیان اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در سطح توانمندی سازی واحد‌ها پیش‌بینی شده؛ این واحد‌ها باید به نیرو‌های توانمند تجهیز شود.

پیش‌تر نیز اتحادیه آرایشگران در خصوص سالن‌ها و فعالیت‌های مجازی هشدار داده بود.

آرایشگاه‌های زنانه زیادی وجود دارند که مجوز فعالیت ندارند. معمولا مجوز فعالیت بر اساس معیار‌های بهداشتی، تخصص افراد و… صادر می‌شود. قاعدتا آرایشگاهی که مجوز ندارد در یکی از معیار‌های فوق با مشکل اساسی مواجه است. پس حتما به این موضوع دقت کنید. البته برخی از آرایشگاه‌ها نیز برای برخی از فعالیت‌های تعیین شده مجوز دارند اما فراتر از آن دست به اقدامات دیگر نیز می‌زنند. براسیی مثال انجام کار‌هایی که مربوط به پزشکان زیبایی است در بسیاری از آرایشگاه‌ها انجام می‌شود، آن هم بدون مجوز. پس دقت کنید که آرایشگاه برای تمام فعالیت‌های خود مجوز داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر