جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امورعمرانی استانداری بوشهر گفت: مشاور پروژه احداث دهکده گردشگری گناوه از مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به استان بوشهر درسال گذشته ، انتخاب و درحال مطالعه وطراحی این پروژه است.\n\nبه گزارش فکرشهر، سیدمحمدحسن باستی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان گناوه افزود: این پروژه از دو پروژه شاخص موردتوجه سفر کاروان تدبیر وامید مربوط به این شهرستان است که مشاور 'معاد' از بهترین مشاورهای کشور برای آن انتخاب شده است.\n\nوی گفت: کمتر دیده شده که بعداز سه تا چهار ماه از سفر دولت پروژه های شاخص و کلیدی تا این مرحله جلو رفته و عملیاتی شود.
کد خبر: ۱۲۲۲۱
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۴

فکرشهر: معاون امورعمرانی استانداری بوشهر گفت: مشاور پروژه احداث دهکده گردشگری گناوه از مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به استان بوشهر درسال گذشته ، انتخاب و درحال مطالعه وطراحی این پروژه است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سیدمحمدحسن باستی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان گناوه افزود: این پروژه از دو پروژه شاخص موردتوجه سفر کاروان تدبیر وامید مربوط به این شهرستان است که مشاور 'معاد' از بهترین مشاورهای کشور برای آن انتخاب شده است.

\n\n

وی گفت: کمتر دیده شده که بعداز سه تا چهار ماه از سفر دولت پروژه های شاخص و کلیدی تا این مرحله جلو رفته و عملیاتی شود.

\n\n

وی بیان کرد: سرمایه گذاری در منطقه ویزه اقتصادی شمال استان بوشهر نیز ازدیگر پروژه های شاخص سفر دولت تدبیر وامید به مربوط به گناوه بوده که دراین خصوص اطلاع رسانی کمی شده است.

\n\n

معاون امورعمرانی استانداری بوشهر گفت: دراین راستا بخش اعظمی از کارهای پروژه پالایشگاه پتروشیمی به انجام رسیده است.

\n\n

وی به اولویت های سال جاری در تخصیص اعتبار فصول عمرانی که بطور جدی مدنظر است اشاره کرد و افزود: دراین زمینه باتوجه به پارامترهای درنظرگرفته شده هم بلحاظ زیرساختی بودن پروژه ها و نقشی که می توانند در سطح کلان استان داشته باشند و هم بدلیل نیازسنجی هایی که صورت گرفته و می تواند تاثیرگذاری خوبی داشته باشد برای فصولی که دارای اولویت است اعتبار تخصیص می یابد.

\n\n

باستی گفت: محور مواصلاتی گناوه ودیلم که مرتب شاهد تلفات جاده ای در آن هستیم بطور حتم به عنوان یکی از اولویت های ویژه و فوق العاده مهم ما قرار دارد که هم از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری و هم از محل منابع استانی آن را تقویت خواهیم کرد تا حداقل در حوزه فصل عمرانی راه ضریب ایمنی جاده ها ارتقا یابد.

\n\n

وی بیان کرد: باتوجه به مهم بودن این محور بازدیدهای مکرری از آن کرده و امیدواریم بخش مهمی از این مسیر در سال جاری به بهره برداری برسد.

\n\n

\n\n

*رویکرد توزیع اعتبار در سال 94*

\n\n

وی گفت: باتوجه به نتایج و تحلیلی که در توزیع اعتبارات سال 93 داشتیم رویکرد ما در سال 94 در نحوه انتخاب پروزه ها متفاوت است.

\n\n

معاون امورعمرانی استانداری بوشهر افزود: باتوجه به اینکه براساس قانون بودجه سال 94 تنها ده درصد اعتبارات صرف اجرای پروژه های جدید شود، نحوه انتخاب این پروزه ها خیلی مهم است.

\n\n

وی با بیان اینکه پروژه ای که با برآورد سه میلیارد تومان با 300 میلیون تومان انجام شود نمی تواند یک تصمیم منطقی باشد، گفت: اگر قراراست پروژه جدیدی بعد از ابلاغ اعتبارات در سطح شهرستان ها ازجمله گناوه انتخاب و به تصویب برسد یکسری نکات باید مدنظر کمیته برنامه ریزی قرار گیرد.

\n\n

باستی ادامه داد: پروژه های عمرانی نباید با 10 درصد اعتبار شروع شور زیرا اگر افزایش هزینه اجرایی نداشته باشیم اجرای یک پروژه 10 سال طول خواهد کشیذ که منطقی نیست.

\n\n

وی گفت: مشابه چنین پروژه هایی در سطح استان زیاد بوده که نمونه آن پروزه استادیوم 15 هزار نفری بوشهر است.

\n\n

معاون امورعمرانی استانداری بوشهر افزود: این پروژه در سال 83 کلنگ خورده که باید ظرف دوسال بهره برداری می شد اما با گذشت یازده سال از اجرای آن 75 درصد پیشرفت فیزیکی بیشتر نداشته است. 

\n\n

وی بیان کرد: پروژه ای که بیش از 10 سال از عمر اجرایی ان می گذرد هم اینک باید اعتبار برای تعمیر و نگهداری آن گذاشته شود و این جز اتلاف منابع و سرمایه های استان چیزی دیگری نیست.

\n\n

باستی از کمیته برنامه ریزی شهرستان های استان خواست در پیشنهادهای ارایه شده پروژه های نیمه تمام بلاتکلیف را در دستور تصمیم کمیته قرار دهند تا وضعیت این پروژه ها مشخص شود.

\n\n

وی ادامه داد: در سال جاری یکسری پروژه های کلیدی دیگری را انتخاب کردیم که بلحاظ نقش اجتماعی و درراستای جلب رضایتمندی مردم مهم باشد.

\n\n

معاون امورعمرانی استانداری بوشهر گفت: در حوزه روستایی برای همه روستاهای بالای یک هزار نفر جمعیت درسال گذشته زمین چمن مصنوعی احداث شد.

\n\n

وی بااشاره به اینکه تبدیل زمین های خاکی شهرها به چمن مصنوعی در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: دراین راستا در شهر گناوه تلاش خواهیم کرد که به تناسب تعداد زمین های ورزشی خاکی که وجود دارد در مقیاس مینی فوتبال بتوانیم حداقل 80 درصد زمین های مینی فوتبال را در شهر گناوه تبدیل به زمین چمن مصنوعی کنیم. 

\n\n

باستی گفت: در بحث توسعه فضاهای تفریحی و ایجاد بوستان های محله ای اعتبار درنظر گرفته می شود که امسال در قالب پروژه های خاص تدبیر و امید دستاورد مناسبی داشته باشد که هم مردم بتواند تاثیرات آنان را درزندگی اجتماعی زود احساس کنند و هم ظرف یکسال به بهره برداری رسند که از جمله آن مراکز بهداشتی دهان ودندان است که در سال جاری در هر کدام از شهرستانها یک مرکز ایجاد می شود.

\n\n

وی نظارت بر پروژه های عمرانی را مهم و فوق العاده دانست و گفت: در سال جاری از حدود یک هزار و 524 پروژه 300 پروژه در سطح استان بصورت متمرکز نظارت می شود. 

\n\n

*تامین آب و حل مشکل فاصلاب از دیگر اولویت های جدی در استان است* 

\n\n

معاون امورعمرانی استانداری بوشهر گفت: این استان رتبه دومی خشکسالی را در کشور دارد و ازنظر کاهش میزان بارندگی بدترین استان کشور هستیم.

\n\n

وی افزود: عمده تامین منابع آبی استان بوشهر از دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد است که این وابستگی شرایط پایداری تامین منابع آب شرب را شکننده کرده است.

\n\n

وی گفت: در سال جاری توجه به بحث تقویت منابع آب ، خطول انتقال سدها و طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در اولویت ها قرار دارد.

\n\n

باستی بیان کرد: از 23 شهر استان بوشهر که فضای سبز شهری دارند بدترین وضعیت را در شهر گناوه داریم.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، وی افزود: این شهر بالاترین میزان آب شرب را صرف فضای سبز شهری می کند که فوق العاده نگران کننده است و بدنبال آنیم که آب شرب را از فضای سبز قطع کنیم. 

\n\n

وی خاطرنشان کرد: از فرماندار، شهردار و شورای شهر تقاضا داریم که استفاده از پساب فاضلاب را برای تامین آب موردنیاز فضای سبز جدی بگیرند و دراین زمینه 50 درصد اعتبار موردنیاز را تامین می کنیم. 

\n\n

فرماندارگناوه هم گفت: درسال گذشته میزان اعتبار اختصاص یافته به این شهرستان 31 میلیاردتومان بود که این رقم به 59 میلیاردتومان افزایش یافت.

\n\n

عبدالنبی یوسفی افزود: این اعتبارات درحالی به این شهرستان اختصاص یافت که یکی از شهرستانهای بدهکار به میزان 62 میلیاردتومان بودیم.

\n\n

وی از دستگاه های اجرایی این شهرستان خواست تا پروژه های پیشنهادی اولویت دار خودرا کارشناسی شده و با رقم واقعی به کمیته برنامه ریزی تحویل دهند. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر