جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۲۱۱
جمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸

فکرشهر: امام جمعه موقت عسلویه گفت: سینما باید در مسیر ترویج فرهنگ اسلامی حرکت کند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام عباس بحرینی در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: از هوای نفس بپرهیزیم چراکه بیشتر مشکلات فردی و اجتماعی از همین هوای نفس است.

وی اضافه کرد: اگر نفس انسان وابسته به خدا باشد صاحب آن دل موفق است و اگر به هوای نفس باشد صاحب آن دل گرفتار است. دل حرم پروردگار است و قلب مؤمن جایگاه خداست، خوشا به حال دلی که جایگاه خداست و بد به حال دلی که شیطان در آنجا گرفته است.

امام جمعه موقت عسلویه بیان کرد: گاهی حلقه خدا و پیغمبر و ائمه اطهار بر گردن ما است ولی گاهی حلقه شیطان در گردن ما است و باید تمرین کنیم که بتوانیم هوای نفس را بشکنیم تا به اهداف مقدس برسیم.

وی تاکید کرد: مقصود خلقت انسان این است که به افلاک برسد. هر وقت راه هموار نباشد انسان به مقصود نمی‌رسد. هوای نفس انسان را از حرکت باز می‌دارد. انسان بر فطرت پاک خلق شده است.

بحرینی با اشاره به اینکه بیشتر گناهان از لقمه حرام است تصریح کرد: کسانی که در ادارات کار می‌کنند مواظب باشند رشوه و باج گرفتن و امثالهم لقمه حرام است. لقمه حرام با گوشت و پوست و استخوان انسان عجین می‌شود. وقتی رشوه می‌دهیم، از بندگان خدا می‌پوشانیم ولی از خدا که نمی‌توانیم بپوشانیم.

امام جمعه موقت عسلویه سالروز درگذشت آیت الله طالقانی را گرامی داشت و افزود: آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران بود؛ مبارز و انقلابی بود و سال‌ها در زندان زیر شکنجه بود و در راه پیروزی انقلاب تلاش کرد و به ابوذر زمان معروف بود.

وی سالروز شهادت شهید مدنی را گرامیداشت و افزود: این شهید بزرگوار به دست منافقین کوردل به شهادت رسید. دشمن خیال می‌کرد با کشتن این بزرگان و اسوه‌ها می‌تواند انقلاب را در هم بکوبد. ۱۷ هزار نفر را ترور و شهید کردند و می‌خواستند انقلاب را در نطفه خفه کنند ولی کور خواندند.

بحرینی خاطرنشان کرد: پشتوانه انقلاب خدا و امام زمان (عج) است. دشمن شکست خورد و امروز دشمن در مقابل انقلاب اسلامی به ذلت افتاده است. نمی گویم ما در کشور مشکل نداریم ولی عزت داریم. ایران اسلامی محکم ایستاده و در همه زمینه‌ها پیشرفت می‌کند و انقلاب اسلامی استکبار را درهم می شکند.

امام جمعه موقت عسلویه با تبریک روز سینما گفت: همه ابزارها و پیشرفت‌های بشری فوایدی دارند؛ رادیو، تلویزیون، ماهواره، اینترنت و فضای مجازی همه کاربردهای دوگانه دارند و می‌توانند جوانان را بسازند یا آنان را منحرف کنند.

وی تاکید کرد: سازندگان فیلم‌ها باید برای پیشرفت جامعه فیلم بسازند که جوان شخصیت خود را در سینما پیدا کند اگر بی بند و باری در سینما باشد جوانان منحرف می‌شوند. سینما باید برنامه‌های اسلام را ترویج کند و فکر غربی ترویج نکند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر