سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۲۸۹
شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸

فکرشهر: معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کننده سازمان صمت استان بوشهر از اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید از ۱۷ شهریور تا ‬۱۵ مهر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، نصرالله کشاورز ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و تقاضا برای خرید انواع نوشت افزار، لوازم آموزشی و ملزومات تحصیلی دانش‌آموزان، اجرای طرح نظارت و بازرسی بر چگونگی عرضه از ۱۷ شهریورماه آغاز و تا ۱۵ مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کننده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به لزوم اعمال نظارت لازم بر عرضه و جلوگیری از هرگونه تخلفات احتمالی از سوی عرضه‌کنندگان کالاهای مذکور افزود: درج قیمت مصرف‌کننده بر روی بسته‌بندی محصولات توسط واحدهای تولیدی و نصب اتیکت در محل عرضه توسط نمایندگی‌ها و عوامل فروش، صدور و ارائه فاکتور فروش معتبر توسط واحدهای عرضه کننده لوازم التحریر نظیر دفاتر دانش آموزی، خودکار، مداد، کیف و…، جلوگیری از فروش اجباری نوشت افزار به صورت سبدی به مشتریان و نظارت بر رعایت درصد سود مجاز در مقاطع عمده و خرده فروشی از جمله موارد انجام بازرسی‌های میدانی خواهد بود.

وی اضافه کرد: جلوگیری از عرضه هرگونه اقلام نوشت افزار تقلبی و غیر استاندارد در سطح بازار و همچنین جلوگیری از فروش هرگونه نوشت افزار منقوش به تصاویر غیراخلاقی و ضد ارزشی در سطح بازار، نظارت بر ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی و واردکنندگان لوازم التحریر در سامانه جامع تجارت از دیگر مواد قابل سنجش در بازرسی‌ها است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خاطر نشان کرد: انجام گشت‌های مشترک و رسیدگی سریع و به موقع به گزارش‌های مردمی، ممانعت از فروش اجباری کالا، رعایت درصد سود خرده و عمده‌فروشی، نصب برچسب قیمت و بررسی فاکتورها از مهمترین اولویت‌های اجرای این طرح است.

وی اظهار داشت: مرکز پاسخگویی ۱۲۴ در طول اجرای طرح به منظور تسریع در رسیدگی به امور، آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان بوشهر از متصدیان واحدهای صنفی خواست تا نسبت به درج کامل قیمت‌ها و همچنین نگهداری فاکتورهای خرید در واحد صنفی، برای ارائه به بازرسان همکاری کامل داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر