پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۳۰۱
شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: الزامات پیشگیری از آلودگی نفتی در دریا و سواحل با جدیت پیگیری می شود.

به گزارش فکرشهر، فرهاد قلی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، در پی وقوع آلودگی نفتی مجدد و رسیدن تاربال های نفتی به سواحل سیراف و چاه مجنون در روزهای اخیر، با هشدار به عاملان ایجاد آلودگی‌ها اظهار داشت: عامل ایجاد آلودگی‌های روزهای اخیر تقریباً مشخص شده و به احتمال زیاد از شناورهای دریایی و نفتکش‌ها بوده است که در حال شناسایی دقیق هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: البته عامل آلودگی‌های نفتی در دریا و سواحل فقط نفتکش‌ها نیستند و نشت نفت از خطوط انتقال و یا سکوها هم موجب ایجاد آلودگی‌های نفتی و دریا و ساحل می‌شود.

وی گفت: هر شرکت نفتی و هر پایانه صادراتی نفت و میعانات نفتی و شناورها ملزم به رعایت اصول پیشگیری از ایجاد آلودگی‌های نفتی هستند زیرا هر گونه آلودگی‌های نفتی موجب خسارت فراوان به اکوسیستم دریایی و سواحل می‌شود.

قلی نژاد بیان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هر گونه کوتاهی مدیران و شرکت‌های متولی را در این خصوص از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری و شکایت و خسارت‌های وارده ناشی از آلودگی و تخریب محیط زیست دریایی و سواحل محاسبه و مطالبه می‌شود که تاکنون پرونده‌های حقوقی متعددی تشکیل شده و در حال پیگیری است.

وقوع موارد متعدد آلودگی نفتی در سواحل استان بوشهر یکی از چالش‌های زیست محیطی اکوسیستم دریایی و سواحل در این استان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر