جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۳۸۴
يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

فکرشهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست کنگان استان بوشهر گفت: استقرار پاسگاه محیط بانی و تیم مقابله با آلودگی دریایی در این شهرستان برای شتاب بخشی به واکنش‌ها در این زمینه ضروری است و این امر در هماهنگی با ستاد مدیریت بحران این شهرستان دنبال می‌شود.

به گزارش فکرشهر، احمد آذریار روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، وظیفه مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر را به عهده دارد و در این راستا به صورت متمرکز در مرکز این استان مستقر است اما با توجه به حجم فعالیت‌ها و احتمال بیشتر آلودگی در جنوب این استان بویژه در کنگان، استقرار تجهیزات و تیم مقابله با آلودگی در این شهرستان با همکاری منطقه ویژه دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: در این صورت امکان واکنش سریع به گزارش‌ها در ارتباط با محیط زیست دریایی فراهم می‌شود تا آلودگی پیش از رسیدن به ساحل مهار شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان اضافه کرد: در زمینه پیشگیری از آلودگی‌های دریایی به دنبال این هستیم تا با تصمیم گیری در ستاد مدیریت بحران یک پاسگاه محیط بانی دریایی در چارت این اداره تعریف و در بخش سیراف مستقر شود تا با پایش و گشت‌های مستمر از آلودگی خلیج فارس در سواحل این شهرستان جلوگیری کند.

وی اذعان کرد: این مهم تاکنون به دلیل کمبود نیرو  و نداشتن مجوز استخدام محقق نشده است.

آذربار در باره تصاویر منتشر شده از آلودگی نفتی در سواحل کنگان اظهار کرد: این آلودگی بقایای آلودگی روز پنجشنبه هفته گذشته است که با جریانات آب به ساحل سیراف رسیده است.

وی توضیح داد: به دنبال آلودگی روز پنجشنبه لکه نفتی ۱۰ تا ۱۵ متر به قطر ۵۰ سانتی متر بر دریا پایش و با استفاده از مواد شیمیایی از سوی تیم مقابله با آلودگی بنادر و دریانوردی امحا شد؛ تاربال‌های نفتی که در این فرآیند به دانه‌های ریزتر تبدیل شده‌اند به ساحل سیراف رسیده است.

آذریار گفت: از روز گذشته این دانه‌های نفتی با همکاری شهرداری سیراف و منطقه ویژه از سطح ساحل پاکسازی شده است که در حال بررسی کارشناسانه این ماسه‌ها هستیم تا در صورت بالانبودن حجم آلودگی احیا و برای عملیات‌های عمران شهری استفاده شود و در غیر این صورت به پسماندهای صنعتی منطقه ویژه پارس منتقل می‌شود.

به گزارش ایرنا ساحل روستای "چاه مجنون" روز پنجشنبه به طول ۱۵۰ متر و عرض حدود یک متر به لکه‌های نفتی آلوده شده بود که پاکسازی شد.

 روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز گذشته به نقل از مدیرکل آن گفت: عامل ایجاد آلودگی های روزهای اخیر به احتمال بالا از شناورهای دریایی و نفتکش‌ها بوده که در حال شناسایی دقیق هستیم.

فرهاد قلی‌نژاد با بیان اینکه عامل آلودگی‌های نفتی دریا و سواحل بوشهر علاوه بر شناورها و نفتکش‌ها نشت از خطوط انتقال و یا سکوهای نفتی است، به عوامل آلاینده هشدار داد: همه شرکت ها و پایانه صادراتی نفت و معیانات و شناورها ملزم به رعایت اصول پیشگیری از ایجاد آلودگی های نفتی هستند و اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هر گونه کوتاهی مدیران و شرکت‌های متولی را در این زمینه از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری و شکایت و خسارت های وارده ناشی از آلودگی و تخریب محیط زیست دریایی و سواحل محاسبه و مطالبه می‌کند.

وی با اذعان به اینکه موارد متعدد آلودگی نفتی یکی از چالش های زیست محیطی اکوسیستم دریایی و سواحل استان بوشهر است، افزود: تا کنون پرونده‌های حقوقی متعددی تشکیل و در حال پیگیری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر