پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۳۹۴
يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتستان گفت: ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی شهرستان دشتستان فرصتی کم‌نظیر برای توسعه و تقویت سرمایه‌گذاری است.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد بنافی عصر یکشنبه در نشست کمیته سرمایه‌گذاری شهرستان دشتستان اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای حضور سرمایه گذاران در دشتستان وجود دارد که باید از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی شهرستان دشتستان فرصتی کم‌نظیر برای سرمایه‌گذاری است اضافه کرد: در دشتستان بزرگترین و بهترین و مدرن‌ترین تولید صنایع دستی را می‌توانیم داشته باشیم که فرصت صادراتی خوبی هم دارد.

فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه همه شرایط برای تأمین نیازهای صنایع دستی در دشتستان وجود دارد، تصریح کرد: با امکانات اندک می‌توان کارگاه‌های بزرگی را ایجاد و راه‌اندازی کرد.

وی گردشگری را یکی دیگر از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دشتستان عنوان کرد و ادامه داد: باید از فرصت‌هایی که در شهرستان وجود دارد برای تقویت گردشگری به عنوان یک فرصت اشتغال‌زا استفاده کنیم.

سرمایه‌گذاری در تولید برق

بنافی با اشاره به کمبود تولید برق در سطح کشور تصریح کرد: سیاست وزارت نیرو ساخت نیروگاه‌های بزرگ نیست و باید تلاش شود که به سمت نیروگاه‌های کوچک برویم. منابع و امکان این سرمایه‌گذاری در دشتستان وجود دارد.

وی توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در دشتستان را ضروری دانست و افزود: حداقل ۳۰۰ روز در سال آسمان آفتابی داریم و می‌توان با کمترین آلایندگی برق تولید کرد و باید تلاش کنیم که این بخش فعال شود.

فرماندار دشتستان ادامه داد: برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اقدامات خوبی صورت گرفته است ولی کافی نیست و باید زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه فراهم شود.

توسعه صنایع مرتبط با خرما

وی با اشاره به اینکه ظرفیت سردخانه‌های خرما در دشتستان به ۶۰ هزار تن رسیده است گفت: باید شرکت‌های بسته‌بندی و فرآوری خرما توسعه یابد تا زنجیره تولید تا فروش خرما تکمیل شود.

بنافی ایجاد واحدهای کوچک بسته‌بندی خرما در دشتستان را ضروری دانست و ادامه داد: محصولات فراوانی از خرما می‌توان تولید کرد که باید به این سمت حرکت کنیم تا نیازهای اقتصادی تأمین و بتوانیم در عرصه بین‌المللی حرکت کنیم.

وی با اشاره به الحاق ۷۵ هکتار زمین به شهرک صنعتی برازجان اضافه کرد: تلاش می‌شود که قیمت‌ها به حداقل برسد تا سرمایه گذاران بتوانند حضوری بهتر و بیشتر داشته باشند.

فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه دشتستان می‌تواند محل اجرای صنایع کوچک و بزرگ باشد تصریح کرد: شرایط خوبی در دشتستان فراهم است که باید همه تلاش کنیم که به نتایج مطلوب برسیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر