جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در ایجاد دهکده گردشگری بندر بوشهر تمام الزامات زیست‌محیطی به طور کامل مد نظر است و هیچگونه مداخله‌ و پیشروی در دریا نخواهیم داشت.\n\nبه گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در نشست با مدیران محیط زیست استان بوشهر با اشاره به توجه ویژه دولت و رئیس جمهور به مسئله محیط زیست اظهار داشت: دولت تدبیر و امید بر روی مسائل مربوط به محیط زیست حساسیت خاصی دارد و همه مسئولان باید در راستای رعایت الزامات زیست‌محیطی اهتمام ورزند.\n\nمخاطرات رعایت نکردن استانداردهای محیط زیست
کد خبر: ۱۲۲۴۰
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در ایجاد دهکده گردشگری بندر بوشهر تمام الزامات زیست‌محیطی به طور کامل مد نظر است و هیچگونه مداخله‌ و پیشروی در دریا نخواهیم داشت.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در نشست با مدیران محیط زیست استان بوشهر با اشاره به توجه ویژه دولت و رئیس جمهور به مسئله محیط زیست اظهار داشت: دولت تدبیر و امید بر روی مسائل مربوط به محیط زیست حساسیت خاصی دارد و همه مسئولان باید در راستای رعایت الزامات زیست‌محیطی اهتمام ورزند.

\n\n

مخاطرات رعایت نکردن استانداردهای محیط زیست

\n\n

وی افزود: رعایت نکردن الزامات و استانداردهای محیط زیست، مخاطرات زیاد و غیرقابل جبران برای مردم در پی دارد و آثار اجتماعی منفی از خود بر جای می‌گذارد و به همین دلیل باید نسبت به رعایت مسائل زیست‌محیطی اهتمام لازم را داشته باشیم.

\n\n

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی در تمام طرح‌ها و برنامه‌ها خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست مسئولیت سنگینی در این زمینه بر عهده دارد و دستگاه‌های اجرایی باید حامی و پشتیبان این سازمان در تحقق مسئولیت‌های مهم حفاظت از محیط زیست باشند.

\n\n

تدوین سند آمایش سرزمین در استان بوشهر

\n\n

سالاری با اشاره به تدوین سند آمایش سرزمین در استان، تصریح کرد: در مطالعات طرح آمایش استان، از مسائل پررنگ و مهم، بحث زیست‌محیطی است و در تمام برنامه‌ها به این مقوله توجه شده است.

\n\n

وی از اجرای طرح روستای پاک خبر داد و اضافه کرد: امسال دفع و جمع‌آوری زباله در همه روستاها و حتی آبادی‌های استان، بهداشتی می‌شود که مجری این طرح دهیاری‌ها هستند و اجرای طرح موجب بهبود وضعیت بهداشتی در روستاها می‌شود.

\n\n

اجرای طرح روستای پاک در سراسر استان

\n\n

سالاری گفت: با اجرای این طرح در هیچ کوچه و خیابانی، زباله به حال خود رها نمی‌شود و این مسئله در سلامتی و بهداشت بسیار تاثیرگذار و تحولی اساسی در حوزه محیط زیست و بهداشت عمومی است.

\n\n

استاندار بوشهر با اشاره به راه‌اندازی دهکده‌های گردشگری در استان بوشهر، یادآور شد: دهکده‌های گردشگری در چند نقطه استان اجرایی و عملیاتی شده و برای تکمیل این پروژه‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

\n\n

رعایت تمام الزامات زیست‌محیطی در دهکده گردشگری بوشهر

\n\n

سالاری با بیان اینکه تمام الزامات زیست‌محیطی در دهکده گردشگری بوشهر رعایت شده و مورد تاکید است، گفت: در ایجاد دهکده گردشگری بندر بوشهر تمام الزامات زیست‌محیطی به طور کامل مد نظر است و هیچگونه مداخله‌ و پیشروی در دریا نخواهیم داشت.

\n\n

استاندار بوشهر یادآور شد: مرز عملیات خاکی با فاصله از آخرین مرز دریا پیش‌بینی شده و تاکید شده از کمترین تداخل عملیات با دریا پرهیز شود؛ همچنین درختان حرا، حفظ و تعداد قابل توجه دیگری نیز کشت و به آمار آنها اضافه خواهد شد.

\n\n

سالاری گفت: هر نوع سازه دریایی نیز صرفا به صورت شناور و بدون کمترین مداخله در دریا و بستر دریا طراحی شده و هیچ ابنیه و عملیاتی به‌جز سازه‌های شناور روی آب، در دریا احداث نخواهد شد.

\n\n

وی بیان کرد: حفظ طبیعت مهم‌ترین مسئله در اجرای پروژه‌ها است و تاکید ما به همکاران این است که مسائل زیست‌محیطی به طور کامل رعایت شوند و اعتقاد داریم که مردم باید از طبیعت بهره ببرند و هیچگونه تخریب زیست‌محیطی در هیچ پروژه‌ای پذیرفتنی نیست.

\n\n

لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست

\n\n

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست امری بسیار مهم است و سبب می‌شود که خود مردم در برابر مسائل زیست‌محیطی، فعال شده و در این موارد تاثیرگذار باشند و سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

\n\n

سالاری با بیان اینکه دولت از محیط زیست دفاع و حمایت می‌کند گفت: مجموعه سازمان حفاظت محیط زیست استان، مجموعه‌ای با دانش و متخصص است و تاکنون عملکرد مناسبی در استان داشته است.

\n\n

منبع:مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر