جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۱۲۲۴۵۷
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹

فکرشهر: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره مشکلات پیش‌آمده برای زوار، می‌گوید که این مشکلات ناشی از بی‌برنامگی ستاد مرکزی اربعین بود. حتما مسئولان ستاد اربعین باید پیرامون مسائل و مشکلات پیش‌آمده توضیح دهند. این جزو سوال نمایندگان است و فکر می‌کنم در همان هفته اول شروع به کار مجلس، ستاد مرکزی اربعین باید گزارش دهد.

به گزارش فکرشهر، شهریار حیدری در گفتگو با انتخاب درباره وضعیت کنونی مرز خسروی، اظهار کرد: «مرز خسروی یکی از مرزهای استاندارد جمهوری اسلامی با عراق است. نسبت به مرزهای دیگر از امکانات بسیار خوبی همچون پایانه استاندارد، هتل‌ها، زائرسراها و مهمانسراهای فراوانی دارد که یکی از مزیت‌های این مرز است. به جز یک روز که به دلیل بی‌برنامگی ستاد مرکزی اربعین، شاهد ازدحام جمعیت بودیم، ولی در بقیه ایام این مرز روان است.»

او درباره این بی‌برنامگی ستاد مرکزی اربعین، گفت: «اشتباه ستاد این بود که میزان ظرفیت را 5 میلیون نفر اعلام کردند در حالی که ظرفیت ما این تعداد نبود و ازدحام جمعیت داشتیم. من الان در نقطه صفر مرزی هستم و تردد زائران روان است. امیدوارم ستاد اربعین سریعا نسبت به تردد مجدد زائران تصمیم بگیرد. این مرز الان آمادگی دارد و تعداد زیادی از زائران را می‌توانیم از آن عبور دهیم.»

این نماینده مجلس درخصوص مشکلات پیش آمده برای زوار، بیان کرد: «مشکلات ناشی از بی‌برنامگی ستاد مرکزی اربعین بود. به دلیل اینکه تجربه کافی نداشتند و تقریبا باید گفت اولین تجربه این دوره ستاد مرکزی بود. به همین دلیل بی‌نظمی‌هایی که پیش آمد ناشی از بی‌برنامگی ستاد مرکزی بود. امیدوارم تجربه‌ای باشد و از سال آینده زمان را مدیریت کنند.»

حیدری افزود: «بنده در گذشته، سه سال دبیر اربعین حسینی بودم و زمان را مدیریت می‌کردیم که چه موقع طرح ترافیک ایجاد شود و حتی تعداد اتوبوس‌هایی که باید آن سمت مرز می‌رفتند را در قالب کمیته‌هایی تعریف کرده بودیم ولی متاسفانه برخی مواردی که باعث ترافیک و ازدحام شد، پیش‌بینی نشده بود. از سوی دیگر تبلیغات زیادی کردند که تا 5 میلیون نفر آمادگی داریم که این امر خود باعث ازدحام جمعیت و مشکلات ناشی از آن شد. در عین حال با حضور نیروهای مرزبانی، نیروی انتظامی، ستاد شهرستان و استاندار کرمانشاه که خودش در میدان کار بود، مرز خسروی روان و آرام است. در حال حاضر این مرز بهترین و روان‌ترین مرز برای تردد زائران است.»

نماینده مردم قصرشیرین همچنین درمورد پیگیری مجلس برای ورود به مشکلات برگزاری راهپیمایی اربعین، گفت: «حتما مسئولان ستاد اربعین باید پیرامون مسائل و مشکلات پیش‌آمده توضیح دهند. این جزو سوال نمایندگان است و فکر می‌کنم در همان هفته اول شروع به کار مجلس، ستاد مرکزی اربعین باید گزارش دهد.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر