جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۴۸۰
سه‌شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

فکرشهر: مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: ۵۷۳ نفر از ابتدای امسال با خودزنی و با هدف دریافت دیه به پزشکی قانونی اصفهان مراجعه کردند.

به گزارش فکرشهر از مهر، منصور فیروزبخت با اشاره به آمار پنج ماهه پزشکی قانونی استان اصفهان در زمینه مراجعات نزاع به مراکز این سازمان اظهار داشت: در این بازه زمانی ۱۸ هزار و ۳۹۴ نفر در این زمینه به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد شش هزار و ۳۱۴ نفر زن و ۱۲ هزار و ۸۰ نفر مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با بیان اینکه در بین این مراجعه کنندگان ۵۷۳ مورد خودزنی بوده است، ادامه داد: از این افراد ۴۴۸ مرد و ۱۲۵ زن بوده‌اند که با ادعای نزاع و با هدف دریافت دیه و خسارت به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: همه این افراد به مراجع قضائی ارجاع داده شدند.

فیروزبخت ابراز داشت: افرادی که اقدام به خودزنی می‌کنند نه تنها از آسیب رساندن به خود سودی نمی‌برند بلکه با مشکلات قانونی و قضائی نیز روبرو خواهند شد.

کشف ۴۰ تصادف ساختگی در اصفهان

وی همچنین به جراحات ناشی از تصادفات ساختگی در استان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاری تاکنون ۴۰ فقره جراحت ناشی از تصادف ساختگی شناسایی شده که ۶ زن و ۳۴ مرد بوده است و این افراد نیز به مراجع قضائی ارجاع داده شدند.

۳۱ نفر بر اثر غرق شدگی جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان همچنین به آمار مرگ و میر ناشی از غرق شدگی در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در پنج ماهه اول سال جاری ۳۱ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که ۲۴ نفر آنها مربوط به دو ماهه تابستان بوده است.

وی ابراز داشت: از کل تلفات غرق شدگی پنج ماهه اول سال جاری ۲۵ مرد و ۶ نفر زن بوده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۲۰ نفر بود، افزایش داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر