شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۵۰۰
سه‌شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

فکرشهر: مشاور تیم ایران در مذاکرات لغو تحریم ها با اشاره به اینکه تهران از نشست شورای حکام و نتایج آن نگران نیست، تأکید کرد که با وجود فشارهای دولت آمریکا همچنان به دستیابی به توافق نزدیک هستیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، «محمد مرندی» کارشناس مسائل سیاسی و مشاور تیم ایران در مذاکرات احیای برجامدر مصاحبه شبکه تلویزیونی الجزیره درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به این مذاکرات گفت: با وجود فشارهای دولت آمریکا همچنان به دستیابی به توافق نزدیک هستیم.

مرندی در ادامه افزود: ما نگران نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران و نتایج آن نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای حصول توافق، بایدن باید درباره حل و فصل مسائل و موضوعات باقی مانده مرتبط با مذاکرات تصمیم گیری کند.

این اظهارات مرندی در حالی است که وزیر امور خارجه آمریکا با نادیده گرفتن نقش مخرب کشورش در روند توافق هسته‌ای و مذاکرات لغو تحریم‌ها مدعی شد که پاسخ ایران به پیشنهادات اتحادیه اروپا درباره مذاکرات هسته‌ای یک گام به عقب بوده است و با این پاسخ به نظر نمی‌رسد توافق در آینده نزدیک حاصل شود.

اما «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی روز دوشنبه در واکنش به بهانه تراشی کشورهای غربی، در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: به واقع، هیچ موردی در پاسخ ایران وجود ندارد که بتواند مانعی جدی بر سر رسیدن به توافق باشد و حصول نتیجه در مذاکرات وین منحصراً به خواست سیاسی کشورهای شرکت کننده بستگی دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر