جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: ٣ برادر سارق با همدستی یک از دوستانشان، تیم دزدان مسلح را تشکیل دادند و سناریوی سرقت از بانک مسکن اصفهان را اجرا کردند.\n\nبه گزارش فکرشهر، روزنامه «شهروند» با این مقدمه نوشت: این ٤ دزد تفنگدار که با اسلحه کلاش و کلت دست به سرقت ٢١٥ میلیون تومانی از بانک مسکن سپاهان‌شهر زده بودند، تنها پس از ١٥ دقیقه خود را در محاصره پلیس دیدند و دستگیر شدند. درگیری خونین بین سارقان مسلح و ماموران پلیس با زخمی‌شدن ٢ نفر از دزدان پایان یافت.
کد خبر: ۱۲۲۵۲
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱

فکرشهر: ٣ برادر سارق با همدستی یک از دوستانشان، تیم دزدان مسلح را تشکیل دادند و سناریوی سرقت از بانک مسکن اصفهان را اجرا کردند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، روزنامه «شهروند» با این مقدمه نوشت: این ٤ دزد تفنگدار که با اسلحه کلاش و کلت دست به سرقت ٢١٥ میلیون تومانی از بانک مسکن سپاهان‌شهر زده بودند، تنها پس از ١٥ دقیقه خود را در محاصره پلیس دیدند و دستگیر شدند. درگیری خونین بین سارقان مسلح و ماموران پلیس با زخمی‌شدن ٢ نفر از دزدان پایان یافت.

\n\n

ساعت ٩:٢٨ صبح چهارشنبه بود که پس از چند ثانیه، سپاهان‌شهر اصفهان به میدان جنگ تبدیل شد؛ میدان جنگی بین سارقان مسلح بانک مسکن و ماموران پلیس. ماجرا از آن قرار بود که صبح چهارشنبه ٤ سارق مسلح وارد بانک مسکن سپاهان‌شهر اصفهان شدند. آنها همگی مسلح به سلاح‌های کلاش و کُلت بودند که این بانک را تحت محاصره خود درآوردند و کارمندان بانک را تهدید کردند. این دزدان خشن در حالی که رعب و وحشت زیادی در میان مشتریان و کارمندان بانک به‌پا کرده بودند، اسلحه به طرف کارمندان بانک گرفتند و درخواست پول کردند. ٢١٥ میلیون تومان پول نقد، کیف مشکی همراه سارقان را پر کرد و مردان تبهکار در حالی که تصور می‌کردند به پایان اجرای نقشه خود رسیده‌اند از بانک خارج شدند ولی درست بیرون بانک بود که خود را در محاصره ماموران سبزپوش نیروی انتظامی دیدند و غافلگیر شدند. پلیس به محض ورود سارقان به بانک، از این دزدی باخبر شده، ظرف ٣ دقیقه وارد عمل شده و نسبت به مسدودکردن خیابان‌های اطراف بانک اقدام کرده بود.

\n\n

در این لحظه بود که صدای شلیک‌های گلوله، مردم را وحشت‌زده کرد. دزدان در گوشه‌ای کمین کرده بودند و به سوی ماموران پلیس شلیک می‌کردند. کارآگاهان هم در گوشه‌ای دیگر سعی می‌کردند به این بازی وحشتناک پایان دهند. در این عملیات، طی یک درگیری متقابل و مسلحانه از سوی سارقان به ماموران نیروی انتظامی تیراندازی شد و در نهایت پلیس توانست به این درگیری پس از گذشت ١٥ دقیقه در حالی که ٢ نفر از سارقان زخمی شدند، پایان دهد.

\n\n

سارقان مسلح یک به یک دستبند به دست در چنگال قانون گرفتار شدند و خیلی زود تحت بازجویی قرار گرفتند. در تحقیق از متهمان بود که راز ٨ سرقت مسلحانه دیگر هم از سوی این دزدان تفنگدار فاش شد. آنها که ٣ نفرشان با هم برادر بودند، در اعتراف نخست خود به ٨ سرقت مسلحانه در استان اصفهان اعتراف کردند و مشخص شد سرقت مسلحانه پست‌بانک بهارستان هم که هفتم خردادماه رخ داد، توسط همین باند صورت گرفته بود.

\n\n

یکی از متهمان ٢٢ ساله این باند در بازجویی‌ها انگیزه خود را از سرقت، فشار مالی و تامین زندگی‌اش اعلام کرد و به ماموران پلیس گفت: «آنقدر تحت فشار مالی بودم که پس از پیشنهاد این باند پذیرفتم که با آنها همدست شوم و با این سرقت کمی از مشکلات مالی خود را حل کنم. برای همین قبول کردم و روز حادثه به همراه آنها به بانک رفتم. پس از وارد شدن به بانک، کیف را آماده کردم و یکی از همدستانم با تهدید کارکنان، پول‌ها را داخل کیف ریخت و بلافاصله از آنجا خارج شدیم اما به محض خروج، پلیس را پشت سر خود دیدیم. با عوامل انتظامی درگیر شدیم و در این درگیری مسلحانه، راننده و یکی از همدستانم مجروح شدند.»

\n\n

یکی دیگر از متهمان هم به ماموران پلیس گفت: «من و برادرم وقتی تصمیم به اجرای نقشه دزدی گرفتیم، از خرم‌آباد یک سلاح تهیه کردیم اما قسم خورده بودیم که به هیچ‌کس آسیب نرسانیم. باور کنید تحت هیچ شرایطی نمی‌خواستیم از اسلحه برای کشتن کسی استفاده کنیم. تنها می‌خواستیم با این وسیله ایجاد رعب و وحشت کنیم و کارمندان بانک را تهدید کنیم تا پول‌ها را به ما بدهند ولی اصلا به فکر دستگیری و محاصره پلیس نبودیم. هنوز هم باورم نمی‌شود که در دام پلیس گرفتار شدیم. ما به‌خاطر مشکلات مالی دست به چنین کاری زدیم و با خود گفتیم که بانک بیمه است و مال کسی نیست، برای همین می‌شود از آن دزدی کرد.»

\n\n

سردار آقاخانی فرمانده انتظامی استان اصفهان در مورد این پرونده با بیان اینکه کل مدت عملیات ١٥ دقیقه زمان برد، گفت: «اشراف کامل و جامع پلیس به منطقه عملیات، موفقیت صددرصدی نیروی انتظامی را به دنبال داشت و هر ٤ سارق مسلح دستگیر شدند. سارقان در رده سنی ٢٢ تا ٣٢ ساله و ٢ نفر از آنها مجرد و ٢ نفر متاهل هستند. همچنین ٣ نفر از این سارقان با یکدیگر نسبت برادری دارند. در بازرسی از خانه متهمان، ٢ قبضه سلاح کلت و تجهیزات انفرادی از جمله دستبند، کلاه و دستکش کشف و ضبط شد.»

\n\n

سردار آقاخانی با اشاره به اینکه پلیس پس از یک ارزیابی اولیه، موفقیت صددرصدی عملیات را تایید کرد، گفت: «‌سال ٩٤ با توجه به تاکیدات فرماندهی ناجا، مصمم هستیم که احساس امنیت در جامعه را افزایش دهیم. شروع‌ سال ٩٤، یک آغاز طوفانی برای باندهای تبهکاری بود و به مردم قول می‌دهیم که این روال همچنان ادامه داشته باشد.»

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر