چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۵۹۷
چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار سطح زرد گفت: احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای، وزش باد و خیزش گرد و خاک محلی وجود دارد.

به گزارش فکرشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که به طور متناوب طی روزهای پنج شنبه تا شنبه سرعت وزش باد شمال غربی در بخش‌هایی از کشور عراق و استان خوزستان افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: بر این اساس احتمال ایجاد گرد و خاک در این مناطق و انتقال آن در مسیر باد موافق به روی مناطق شمالی و مرکزی استان و خلیج فارس دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: همچنین طی این مدت به سبب وزش باد خیزش گرد و خاک محلی در برخی از نقاط استان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید شمال غربی و خیزش گرد و خاک محلی، احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای، منطقه اثر آن را استان بوشهر و خلیج فارس به ویژه مناطق شمالی و مرکزی استان عنوان کرد.

شکوهی‌پور از احتمال کاهش کیفیت هوا و دید افقی خبر داد و افزود: خودداری از تردد غیر ضروری در سطح شهر برای عموم بویژه برای کودکان، سالمندان و بیماران در هنگام گرد و خاک، احتیاط در ترددهای دریایی در هنگام کاهش میدان دید افقی ضروری است.

وی بیان کرد: از فردا جهت جریانات شمالی خواهد شد و به تدریج از ظهر فردا تا روز شنبه با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی خلیج فارس در برخی ساعات مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

کاهش دمای هوا

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: از روز جمعه دمای هوا به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

وی گفت: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در طول روز گاهی وزش باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی افزود: جهت وزش باد امروز متغیر، غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی و از فردا به تدریج شمال غربی تا غربی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، از ظهر فردا به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر