جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۶۸۶
پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۸

فکرشهر: رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دولت برای جلب رضایتمندی عمومی،باید توجه بیشتری در امور اقتصاد داخلی داشته باشد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در دیدار  محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور، افزود: توجه به اقتصاد توسط دولت باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند جامعه ما علوی و دینی است و هم‌زمان که نسبت به گرفتاری افراد تحت ظلم در جهان حساس است در بعد داخلی نیز توجه لازم را به آنان دارد.

وی ادامه داد:‌ شکل اداره کشور و آرمان‌هایی که وجود دارد با سایر کشورها متفاوت است؛ چون آرمان‌های ما با اتکا به انبیای الهی فرا سرزمینی است منحصر به جامعه داخلی نیست و ناظر به مبارزه با ظلم و ستم در سراسر جهان است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: همان‌طور که ما خود را در غم و شادی ملت خود شریک می‌دانیم در ناراحتی و ظلم به تمام انسان‌ها در سطح جهان حساس هستیم که برخاسته از نگاه امام راحل و ریشه در آموزه‌های دینی دارد.

امام‌جمعه قم اظهار کرد: طی سال‌های بعد از انقلاب اسلامی در خصوص پیوند و تبیین بین آرمان‌های انقلاب با آموزه‌های اصیل الهی کم‌کاری شده و لازم است تا نسبت به تبیین و روشنگری در این خصوص توجه بیشتری شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، بیان داشت: انقلاب اسلامی به خاطر توجه به مردم ستمدیده در محدوده فرا سرزمینی مورد خشم دشمن قرارگرفته و تحریم‌های فلج‌کننده‌ای علیه آن وضع‌شده که این مساله مشکلاتی در بعد اقتصادی به مردم تحمیل کرده‌است.

حسینی بوشهری اهمیت عمل به وظیفه دینی و اسلامی را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: مردم در مساله مشکلات اقتصادی  باید دشمنان را نشانه بگیرند چراکه این چالش‌ها به خاطر مبارزه ما با مستکبرین و دفاع از افراد مظلوم و ستمدیده به وجود آمده‌است.

وی با بیان اینکه باید مانند دوران دفاع مقدس مردم را به صحنه بیاوریم، گفت: هنوز جامعه ما به عمق جنگ نرم دشمنان پی نبرده‌است ؛ دشمن با تمام وجود و ظرفیت خود جنگ ترکیبی علیه انقلاب به راه انداخته و در این شرایط باید سازوکار مناسب این هجمه را در خود ایجاد کنیم.

امام جمعه قم با تمجید از اقدامات میدانی و پیگیری‌های مستمر دولت سیزدهم، گفت: بنظر می‌رسد دولت در انتخاب برخی تیم‌ها و افراد باید دقت نظر بیشتری داشته باشد؛ دلسوزی صرف برای حل مشکلات مردم کافی نیست و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید همه دولتمردان همدل باشند.

معاون اقتصادی رییس جمهور که امروز  به قم سفر کرده است، با شماری از مراجع عظام تقلید و علمای حوزه علمیه  دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر