جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۷۲۸
جمعه ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

فکرشهر: نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید تامین آب پایدار برای منطقه سیستان را اولویت قرار دهد، گفت: حق‌آبه سیستان از رودخانه هیرمند همچنان به شوره‌زار هدایت می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حبیب‌الله دهمرده با اشاره به معضل آب در منطقه سیستان اظهار داشت: اصلی‌ترین مانع در تحقق حق‌آبه منطقه سیستان بند کمال خان است چرا که این بند ساخته آمریکا، اسرائیل، انگلیس و آل سعود است و هدف از طراحی و ساخت آن خالی از سکنه کردن سیستان‌ است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حق‌آبه منطقه سیستان از رودخانه هیرمند باید به طور جدی مطالبه شود، افزود: دولت باید به موازات پیگیری جدی حق‌آبه پروژه انتقال آب دریای عمان، جلوگیری از تبخیر آب چاه نیمه‌ها، حفر چاه‌های ژرف در منطقه و سایر راهکارهای علمی را با رویکرد تامین منابع آبی پایدار برای سیستان دنبال کند.

وی با تاکید بر اینکه حق‌آبه منطقه سیستان از رودخانه هیرمند همچنان توسط افغانستان به شوره‌زار «گود زره» هدایت می‌شود, گفت: حق آبه سالانه منطقه سیستان 820 میلیون مترمکعب است که تاکنون فقط 8 میلیون آن محقق شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر