جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۷۵۹
جمعه ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: اربعین نماد تبدیل شدن فرقه‌ها و احزاب به امت واحد اسلامی و نماد استکبار ستیزی و حمایت از مستضعفین است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه این هفته شهر اهرم با تسلیت فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و اصحاب آن حضرت اظهار داشت: واقعه عاشورا، به سبب بیماری شک در حقانیت امام جامعه و بی ارادگی مزمنی که در بین خواص و عقلای جامعه آن روز به وجود آمد و جز با حادثه کربلا و به مسلخ بردن امام امت و به اسارت رفتن اهل بیتش این دو بیماری شک در ولایت و وادادگی و ضعف در اراده‌ها درمان نمی‌شد.

وی تاکید کرد: امام حسین علیه السلام با بذل خون خودش و خون اولادش و خون اصحابش تحریفی که در جریان ولایت و امامت جامعه ایجاد شده بود اصلاح کردند و امروزه هم در امت اسلام عده‌ای در لباس سلطنت و عده‌ای در لباس عقلای قوم و با تبعیت محض از تفکر لیبرالی برای دنیای اسلام نقشه دارند.

امام جمعه اهرم‬ افزود: جوانان عزیز‬ اگر گروهی و حزبی، پرچمی را بلند کرد و ادعای اسلام و حکومت اسلامی داشتند ‏بدانید معیار صداقت و اصالتِ آنها در دو شاخص است و آن حامی مستضعفان عالم بودن و در مقابل استکبار سینه سپر کردن است.

وی ادامه داد: این دو شاخص و معیاری است که از سیره و سنت انبیا و نص کتاب است که در مقابل فرعون‌ها و قارون‌های زمان خود برای حمایت از مستضعفان ایستادند و اگر داعش داعیه حکومت سلامی داشت اما از طریق آمریکا و صهیونیست حمایت می‌شد و یک گلوله به سمت آنها پرتاب نشد.

وی بیان کرد: اگر اعراب منطقه در گرداب شک و تردید و بی ارادگی تمام، اراده‌ای برای تقابل با شیطان بزرگ و صهیونیست ندارند بدانید اینها خادم حرمین نیستند اینها از اسلام صیانت نمی‌کنند اینها از حقوق فلسطین و مستضعفان حمایت نمی‌کنند اینها به تبع اسلاف خودشان که در امام زمان خودشان شک کردند و اراده‌ای برای مقابله با یزید زمان نداشتند امروز هم اراده‌ای برای مقابله با یزید زمان ندارند و با قراردادهای چند صد میلیاردی بازارهای اسلحه سازی آنها را تقویت می‌کنند و امثال این خیانت‌ها به امت اسلام در طول تاریخ فراوان بوده است.

وی گفت: اگر بعضی از مردم و خواص در سال‌های قبل از ۶۱ هجری شک کردند که معاویه و یزید کدخدا و حاکم بر مردم هستند یا امام حسن و امام حسین علیهما السلام امام جامعه هستند، اگر آن روز این شک و تردید و بی ارادگی بود اما در گام دوم انقلاب اسلامی نسل جوان مؤمن انقلابی پای کارِ ولایت زمانِ خودشان، ایستاده‌اند و با تقویت جریان و گفتمان اربعین و با شعار هیهات منا الذله دیگر امامی به مسلخ نخواهد رفت و صلحی که امام جامعه مجبور به آن باشد، امضا نخواهد شد.

اربعین نماد تبدیل فرقه‌ها و احزاب به امت واحده اسلامی است

پهلو زاده افزود: ان شاء الله این قیام اربعینی مثل موریانه به جان سلطه و استکبار رفته و قطعاً پایه‌های ظلم آنها فرو خواهد ریخت، لذا اربعین نماد استکبار ستیزی و حمایت از مستضعفین است.

وی اضافه کرد: اربعین نماد تبدیل شدن فرقه‌ها و احزاب به امت واحده اسلامی است و نماد اراده جوانان بصیر در مقابل خواص بی بصیرت و یقین و اراده عمومی امت به امام جامعه در مقابل بی ارادگی خواص بی اراده است.

امام جمعه اهرم ادامه داد: از مردم شریف و مهمان نواز عراق و همه دستگاه‌هایی که در این راهپیمایی عظیم و میلیونی جهانی اربعین مشارکت و همدلی داشتند کمال قدردانی و تشکر را دارم.

وی بیان کرد: مردم شریف عراق در کل سال توفیق دارند به زوار حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به ویژه در ایام محرم و صفر که اوج مهمان نوازی و خدمت گذاری به زوار امام حسین علیه السلام است که از سراسر دنیا به نجف و کربلا مشرف می‌شوند، از پذیرایی کریمانه و خادمی زوار، صمیمانه تقدیر و تشکر کنیم.

وی گفت: استمرار این خدمت کریمانه مردم عراق در محرم و صفر و پذیرایی مردم ایران در ایام شهادت امام رضا علیه السلام زمینه ساز از بین رفتن فتنه‌ها و مستحکم شدن برادری این دو ملت خواهد بود.

وی بیان کرد: امروز سالروز قتل عام آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا هست که به مدت سه روز بیش از ۳ هزار نفر از جمعیت این دو اردوگاه را قتل عام کردند و این جنایت و جنایات دیگر همه از خوی وحشیگری صهیونیست‌ها و هم دستان آنهاست که محکوم به شکست خواهند بود.

پهلو زاده با گرامیداشت ۳۱ شهریور سالروز هفته دفاع مقدس گفت: در بهمن ۵۷ با پیروزی انقلاب اسلامی وقتی آمریکا از ایران اخراج شد شروع به مقابله با ایران کرد و نظام سلطه با به راه انداختن ماشین جنگی صدام ۸ سال همه اقشار این مرز و بوم مقاومت کردند.

وی تاکید کرد: امروز اگر عزتی و اقتداری وجود دارد و انقلاب اسلامی در سرتاسر این عالم نماد مقاومت و عزت است همه و همه به برکت خون شهدا و استقامت ایثارگران و جانبازان و بسیجیان و ایستادگی همه اقشار ایران اسلامی است و دشمن مأیوس تر از همیشه شده است و این انقلاب به حول و قوه الهی به انقلاب امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف منتهی خواهد شد.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: در آستانه بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی هستیم و ان شاء الله کسانی که از لحاظ مالی دارای مکنت و توانایی هستند، خیرین و دیگران نسبت به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توجهی داشته باشند تا فرزندان این خانواده‌ها در شروع مدارس تلخی کمبود نوشت افزار و لباس و ملزومات تحصیلی احساس نکنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر