جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۷۸۰
جمعه ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال تحصیلی جدید، انتظار می‌رود کمبودهای مدارس شهرستان دیر رفع شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تسلیت اربعین حسینی، اظهار داشت: نقش آفرینی اهل بیت عصمت و طهارت بعد از شهادت اباعبدالله تا روز اربعین انکارناپذیر است.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه اولین درسی که باید از بازماندگان شهدای کربلا بیاموزیم درس استقامت است، افزود: ملت ما هم در طول چهل و سه سال از پیروزی انقلاب اسلامی با الگوگیری از اهل بیت در مقابل فشارها و تحریم‌های دشمنان ایستادند و آنها را به شکست مفتضحانه دچار کردند.

وی با اشاره به گرفتن درس روشنگری از کاروان حسینی، بیان داشت: دشمنان ما از انقلاب و دفاع مقدس ما آن گونه که خود می‌خواهند روایت می‌کنند و ما باید از اهل بیت درس روایت حق و حقیقت را بیاموزیم.

حسینی خاطرنشان کرد: اهل بیت اقدام به موقع داشتند و هر جا کوچک‌ترین فرصتی به دست آوردند تبیین و روشنگری کردند و ما نیز باید این گونه باشیم.

وی با بیان اینکه باید یاد شهدا را زنده نگه داریم، اضافه کرد: اهمیت اربعین بخاطر زنده نگه داشتن یاد امام حسین (ع) است و زنده نگه داشتن یاد شهدا از این روز پایه گذاری شد.

امام جمعه دیر گفت: در بزرگداشت شهدای دفاع مقدس باید تلاش کنیم و اگر این کار را نکنیم ارزش‌های دفاع مقدس به نسل امروز و فردا منتقل نمی‌شود و دشمن روایت خود را بیان می‌کند.

وی عنوان کرد: از همه شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین که عظمت اسلام و تشیع و اقتدار امت اسلامی به رخ دشمنان کشیدند و همه موکب داران و دستگاه‌ها و بویژه از مهمان نوازی دولت و ملت عراق که میزبان زائران حسینی برعهده داشتند تشکر می‌کنیم.

حسینی افزود: بزرگداشت اربعین حسینی تعظیم شعائر الهی و نمایشی از دینداری و پایبندی مردم به ارزش‌های اسلامی است.

خطیب جمعه دیر با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف روز اربعین در کشور، ابراز کرد: نباید این گونه تلقی شود که پیاده روی در شهرها و کشور همان پیاده روی اربعین است.

کارنامه سیاه استعمار پیر انگلیس در ایران

وی یادآور شد: غارت نفت ایران، تلاش برای مستعمره کردن ایران، تلاش برای شکست ملی کردن نفت، روی کار آوردن رضاخان قلدر و حمایت از فرزند او، نقش اساسی در کودتای ۲۸ مرداد، مسلط کردن مجدد رژیم ستمشاهی بر مردم، نقش انگلیس در ایجاد قحطی در ایران در جنگ جهانی اول و دوم، حمایت از صدام در جنگ تحمیلی کارنامه سیاه استعمار پیر انگلیس در کشور ما است و امروز هم در کنار آمریکا فشار و تحریم علیه کشور ما تحمیل می‌کنند.

حسینی تاکید کرد: کسانی که می‌گویند چرا برای فوت ملکه انگلیس پیام تسلیت نمی‌فرستید مگر آنها برای ارتحال رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره)، شهادت شهیدان رجایی و باهنر، شهادت سردار دل‌ها پیام تسلیت فرستادند و این جنایت را محکوم کردند که ما برای آنها پیام تسلیت بفرستیم؛ بهرحال تا الان که پیام تسلیتی صادر نشده و امیدواریم صادر نشود و حداقل مقابله به مثل شود.

دفاع مقدس یادآور ایثارگری و رشادت‌ها و حماسه آفرینی ملت ایران

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: این هفته که یادآور ایثارگری و رشادت‌ها و حماسه آفرینی ملت مسلمان و عاشورایی و نیروهای مسلح ما است باید باشکوه برگزار شود.

امام جمعه دیر افزود: از رهگذر بزرگداشت دفاع مقدس هم از شهدا تجلیل کنیم و هم فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز و فردا منتقل کنیم و هم از تحریف حقایق جلوگیری کنیم.

حسینی بیان کرد: بزرگداشت دفاع مقدس این پیام را برای دشمنان ما دارد که ما در هشت سال دفاع مقدس با تمام فشارهای شما عقب نشینی نکردیم و امروز هم این ملت همچون گذشته در مقابل زورگویی شما ایستاده و تسلیم نخواهد شد.

لزوم همکاری مردم و خیرین آستانه آغاز سال تحصیلی

وی با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس، افزود: با توجه به غیرحضوری بودن مدارس در دو سال گذشته امسال با کمبودهایی مواجه هستیم که امیدواریم مردم و اولیا در این زمینه همکاری کنند.

حسینی با تاکید بر تلاش برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، عنوان کرد: مدیر آموزش و پرورش و مدیران مدارس از نظرات صاحب نظران استفاده کنند و خیرین نیز در زمینه تأمین ملزومات دانش آموزان بی بضاعت با کمیته امداد همکاری کنند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به ازبکستان برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای، خاطرنشان کرد: در موقعیتی که کشورهای غربی سعی می‌کنند ایران اسلامی همچنان تحت فشار و محاصره قرار دهند، حضور جمهوری اسلامی در سازمان همکاری شانگهای باعث خنثی شدن تحریم‌ها و کند شدن شمشیر آمریکا و کشورهای غربی خواهد شد و این سازمان می‌تواند در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی کمک‌های شایانی به کشورهای عضو از جمله جمهوری اسلامی داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر