چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۸۴۱
شنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا تا روز چهارشنیه هفته آینده وضعیت جوی و دریایی این استان آرام پیش بینی می‌شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز شنبه در گفت‌ وگو با ایرنا افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی وزش بادهای شمال غربی تا اواخر وقت امروز ادامه دارد و در این مدت خلیج فارس مواج و متلاطم است.

وی ادامه داد: پس از آن تا پنج روز پیش رو آسمان استان بوشهر در بیشتر ساعت‌ها صاف و خلیج فارس آرام خواهد بود.

مساعدی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و امروز در برخی نقاط همراه با گرد و خاک است.

وی گفت: جهت جریانات امروز شمال غربی تا غربی و سرعت آن ۱۰ تا ۳۴ و گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت است که در سواحل جنوبی گاهی به بیش از ۵۰کیلومتر نیز می‌رسد اما از فردا سرعت وزش باد در همه مناطق استان به ۸ تا ۲۸  کیلومتر کاهش می‌یابد.

مساعدی اضافه کرد: سرعت وزش باد فردا در گاهی اوقات به ۳۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: ارتفاع موج دریا امروز در سواحل شمالی این استان ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ و گاهی ۲۱۰ سانتیمتر است و از فردا در همه نقاط به ۳۰ تا ۹۰ و گاهی ۱۲۰ سانتیمتر کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۰:۵۲ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۹، مد دوم ساعت ۱۴:۰۱ و جزر دوم ساعت ۱۷:۱۴ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر