جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۹۲۱
يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

فکرشهر: نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس در واکنش به حضو فرزندان مسئولان در غرب می‌گوید که وقتی مسئولی فرزندش در آمریکا باشد و بعد شعار مرگ بر آمریکا دهد، در ذهن مردم دوگانگی ایجاد می‌شود. چه نیازی است که ما از این عزیزان در پست‌های حساس کشور استفاده کنیم. یک مسئول بایک نگاه به مسائل ورود پیدا می‌کند ولی خانواده‌اش در جای دیگری زندگی می‌کند، اینجا دوگانگی صورت می‌گیرد و ذهن مردم را مشوش می‌کند. به عنوان نماینده مردم و یک بسیجی کوچک این سرزمین، این حرکت را جالب نمی‌دانم.

به گزارش فکرشهر، قاسم ساعدی در گفت و گو با «انتخاب» درمورد تاثیر تابعیت کانادا داشتن فرزندان وزیر پیشنهادی کار بر رای نمایندگان، گفت: «دولت باید این بررسی‌ها را انجام می‌داد و تصمیم می‌گرفت. بعد از معرفی ایشان خیلی از رسانه‌ها صحبت از این کردند که آقای زاهدی وفا و فرزندانشان در خارج از کشور بوده‌اند ولی گویا دو تابعیتی نیستند. ایشان برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته بودند و  فرزندانشان هم در آنجا به دنیا آمدند و ماندند. در هر صورت چون رئیس جمهور آقای زاهدی وفا را معرفی کرده، مجلس موظف است که کارنامه و عملکرد او را بررسی کند.»

وی افزود: «فرضا اگر فرزندان ایشان به دلیل تحصیلات رفته باشند و دو تابعیتی نباشند، مشکلی ندارد چون درب فراگیری علم و دانش از گذشته‌ها باز است و برخی افرادی که دوست دارند یا شاخصه‌های اعزام به خارج را دارند، فرستاده می‌شوند و از این نظر مشکلی ندارد. در غیر اینصورت مجلس بررسی‌های دقیق‌تری خواهد کرد. نظر مجلس را نمی‌توان پیش‌بینی کرد چون بررسی‌ها هنوز تمام نشده است. ولی آنچه برای ما مهم است عملکرد، برنامه و رویکرد ایشان برای این وزارتخانه است تا ببینیم که می‌توانند این وزارتخانه عریض و طویلی که بیشترین زیرساخت‌های کشور در آن نهفته است را مدیریت کنند یا نه.»

ساعدی  گفت: « اگر دستگاه‌های امنیتی مشکلی در ایشان می‌دیدند، یقینا رئیس جمهور او را معرفی نمی‌کرد. حتما آقای رییسی استفسار، بررسی و پیگیری می‌کند و بعد که همه زوایا نهایی شود، به مجلس معرفی می‌کند. بعید می‌دانیم که آقای رئیس جمهور بدون بررسی، ایشان را معرفی کرده باشد. مجلس بررسی‌های خاص خود را انجام خواهد داد و ایشان هم باید وضعیت خود و فرزندان‌شان را شفاف‌سازی کنند.»

این نماینده مجلس درباره حضور فرزندان مسئولان کشور در غرب، بیان کرد: «ما تابع چارچوب کلیات نظام جمهوری اسلامی هستیم. نظام خطوط کلی دارد و همه ما در هر مقامی که باشیم باید در چارچوب آن حرکت کنیم. به خاطر اینکه مردم شریف ما همیشه در مقابل تهدیدها و توطئه‌های دنیای غرب ایستادگی کردند و به پاس خون شهدای این ملت، مسئولان ما باید در چارچوب نظام حرکت کند. وقتی مسئولی فرزندش در آمریکا باشد و بعد شعار مرگ بر آمریکا دهد، در ذهن مردم دوگانگی ایجاد می‌شود. چه نیازی است که ما از این عزیزان در پست‌های حساس کشور استفاده کنیم.»

ساعدی ادامه داد: «اگر از راه قانونی به خارج از کشور بورس شده‌اند که یک مسئله مشخصی است ولی اینکه در جایگاه‌های متفاوت باشند و کارهای دیگری انجام دهند را ما جایز نمی‌دانیم. من به عنوان نماینده استان خوزستان و یکی از شهروندان ایران، جالب نمی‌بینم که مسئولان فرزندان‌شان را به خارج از کشور بفرستند و برای استقلال کشور سیاستگذاری کنند.»

وی ضمن اشاره به اینکه نمی‌توان برای نظام برنامه‌ریزی کرد ولی فرزندان‌مان در خارج از کشور زندگی کنند، گفت: «مسئولین نظرشان محترم است ولی به عنوان نماینده مردم این را زیاد جالب نمی‌دانم و می‌گوییم آدم وقتی سر دو راهی قرار می‌گیرید باید یک راه را باید انتخاب کند. انقلاب ما یک سری آرمان‌ها و شعارهایی دارد که نباید آن‌ها را فراموش کنیم. یک مسئول بایک نگاه به مسائل ورود پیدا می‌کند ولی خانواده‌اش در جای دیگری زندگی می‌کند، اینجا دوگانگی صورت می‌گیرد و ذهن مردم را مشوش می‌کند. به عنوان نماینده مردم و یک بسیجی کوچک این سرزمین، این حرکت را جالب نمی‌دانم.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر