پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۲۹۷۶
دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۵

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از ۲۵۰ هزار دانش‌آموز استان، ۲۱۰ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و مابقی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، علی موحدی صبح دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: ۲۵۰ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند که ۲۱۰ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و مابقی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۸۰۰ کلاس درس برای دانش‌آموزان استان بوشهر آماده شده است گفت ۱۸۰۰ مدرسه در استان بوشهر همزمان با آغاز سال تحصیلی پذیرای دانش‌آموزان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر جبران کمبود معلم مدارس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برای جبران هزار و ۵۵۰ معلم در استان بوشهر با برنامه‌ریزی اقدامات مهم انجام شده که نسبت به پنج سال گذشته در بهترین شرایط قرار داریم.

موحدی جبران کمبود معلم مدارس را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: کمبود معلم کلاس‌های درس استان بوشهر از طریق فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، جذب معلمان از طریق ماده ۲۸، نیروی خرید خدمات آموزشی، سرباز معلم، و بخش دیگری از نیازها از طریق اضافه تدریس نیروهای شاغل و بازنشستگان تأمین می‌شود.

ثبت‌نام ۹۶ درصد دانش‌آموزان

وی از ثبت‌نام ۹۶ درصد دانش‌آموزان استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در بخش پایه اول ابتدایی ۲۷ هزار دانش‌آموز پیش بینی شده که تاکنون بیش از ۲۶ هزار نفر از آنان آزمون سنجش سلامت را انجام داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر توزیع کتب درسی را موفقیت‌آمیز دانست و خاطر نشان کرد: تاکنون ۹۵ درصد دانش‌آموزان استان بوشهر کلاس‌بندی شده‌اند و امید می‌رود این هفته با اعلام نتیجه شهریور ماه همه دانش‌آموزان کلاس‌بندی شوند.

موحدی تعداد دانش‌آموزان سال نهم استان بوشهر را ۱۶ هزار نفر دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان نهم برای ورود به پایه دهم باید انتخاب رشته کنند تاکنون ۱۷ هزار برگ هدایت تحصیلی توزیع شده که تا این هفته تعیین تکلیف می‌شوند.

وی زنگ شکوفه‌ها را ۳۱ شهریور ماه اعلام کرد و گفت: پنجشنبه این هفته زنگ شکوفه‌ها در مدارس نواخته می‌شود و زنگ آغاز سال تحصیلی ۲ مهر همزمان با زنگ مقاومت نواخته می‌شود.

شرکت ۱۸ هزار دانش‌آموز در جبران افت تحصیلی

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و با گرامیداشت ایام دهه آخر ماه صفر به برنامه‌های اجرا شده در عرصه جبران افت تحصیلی پرداخت و تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی در ۲ سال گذشته و تعطیلی حضوری مدارس، برای جبران افت تحصیلی در بین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی از بهمن ماه گذشته تا مرداد ماه امسال بیش از ۱۸ هزار و ۳۳۰ دانش‌آموز در ۲۵۶ پایگاه در یک‌هزار و ۳۹۶ کلاس در طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی شرکت کردند.

علی موحدی توجه ویژه به دانش‌آموزان با بیماری اوتیسم و بازمانده از تحصیل را یکی از برنامه‌های سال تحصیلی دانست و بیان کرد: برای جلوگیری از چاقی دانش‌آموزان طرح شهید سلیمانی در ارتقا سرانه فضای ورزشی اجرا و ۳۲ زمین چمن و ۸ سالن ورزشی طراحی و اجرا شد.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با هدف بهینه‌سازی فضاهای ورزشی دانش‌آموزی، ایجاد نشاط، شادابی و بالا بردن سواد حرکتی دانش‌آموزان اجرا شده است گفت: در اجرا طرح شهید خرازی همه اماکن ورزشی آموزش و پرورش علاوه بر دانش آموزان اولیا آنها هم استفاده می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: برای پیشگیری از بیماری‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای نسل آینده طرح شهید خرازی اجرایی شده و رابطه و حس رقابت ورزشی بین پدر و مادر با فرزندان ایجاد و سبب سلامت روح و روان خانواده‌ها می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر