جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در گفت وگوی اختصاصی با «فکرشهر» مطرح کرد:
کد خبر: ۱۲۳۰۳۷
دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر می گوید اشتباهی در بحث مبلغ و پرداختی قبوض برق در استان رخ نداده و و این جور نیست که اگر کسی این دوره قبضش بالاتر آمده، بدهی از قبل باشد و قرارداد بیمه خسارت ناشی از حوادث برق مشترکین نیز، به صورت تجمیعی در سطح توانیر در کل کشور، انعقاد پیدا می‌کند و این مسأله نه دست شهرستان است و نه دست استان.

به گزارش «فکرشهر»، برخی شهروندان استان بوشهر، از شرکت برق استان گلایه کرده و می گویند «هر چند در دوره قبلی پرداخت قبض برق، مبلغی برای ما اعمال نشده بود و نوشته شده بود به دلیل رعایت الگوی مصرف و خوش مصرفی از پرداخت معاف شده ایم، ولی در این دوره، قبض قبل را هم روی مبلغ این دوره حساب کرده و قبض را با بدهی قبلی نوشته اند و در واقع ما باید هزینه چهار ماه مصرف برق را بپردازیم»؛ موضوعی که به ویژه در شهر برازجان شکایت زیادی از آن به «فکرشهر» رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در گفت و گوی اختصاصی با «فکرشهر»، در این باره اظهارداشت: امسال برای نخستین بار دولت مشوق برای بخش خانگی برای کاهش مصرف در نظر گرفت؛ به این صورت که هر مشترکی نسبت به دوره مشابه سال قبل، مصرف برقش را کاهش دهد، به ازای هر کیلو وات، پانصد تومان پاداش در قبض برقش اعمال می کنند. 

«غلامرضا حشمتی»  ادامه داد: به حمدلله مشترکین خانگی همکاری کردند و تا پایان تیرماه، بیش از سی درصد از مشترکین ما، شامل تخفیف صد در صدی یا تخفیف در بخشی از قبوضشان شدند و قبض برقشان رایگان شد و یا در حدود سه ـ چهار هزار تومان پرداخت کردند که آن هم برای آبونمان و عوارض قبوض بود و این درصد مشترکین، در دوره گذشته، جزو مشترکین خوش مصرف بودند. اما در مردادماه، به خاطر شدت گرمایی که اتفاق افتاد، بخشی از مشترکین ما از الگوی مصرف تجاوز کردند.

وی توضیح داد: الگوی مصرف برق، سه هزار کیلووات در ماه به ازای هر مشترک خانگی و شش هزار کیلووات به ازای هر دوره است. طبق تعرفه ای که دولت تصویب کرده، کسانی که از تعرفه بالاتر مصرف می کنند، از یارانه های کم تری برخوردارند و نرخ ها با رقم بالاتری اعمال می شود و این جور نیست که اگر کسی این دوره قبضش بالاتر آمده، بدهی از قبل باشد. 

حشمتی اضافه کرد: اگر موردی که می گویید وجود دارد، حتما بفرستید و همکاران بررسی و اصلاح می کنند ولی این جور نیست که دوره قبل تخفیفی به کسی داده شده باشند و این دوره مجددا برگردانده باشند؛ چنین چیزی نیست و این موارد بررسی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر درباره پرداخت خسارت بیمه ناشی از حوادث برق و گلایه شهروندان و این که «در شهرستان ها از جمله دشتستان و تنگستان، به خسارت دیدگان گفته می شود حتما باید برای گرفتن خسارت به بوشهر و مرکز استان بروند»، گفت: قرارداد بیمه خسارت ناشی از حوادث برق مشترکین، به صورت تجمیعی در سطح توانیر در کل کشور، انعقاد پیدا می‌کند و این مسأله نه دست شهرستان است و نه دست استان.

وی توضیح داد: چون عوارض دربافت شده برای بیمه، به حساب خزانه ریخته می شود و به ازای هر مشترکی، صد یا صد و بیست تومان در یک دوره دو ماهه کسر می شود و این ها در قبال یک سری حوادث پوشش بیمه ای تعلق می گیرد. این به صورت متمرکز در توانیر انجام می شود و پرداخت ها هم از سمت توانیر از طریق سایتی که معرفی شده انجام می شود. همکاران و مشترکین موارد را بارگذاری می کنند و چون به صورت متمرکز و در سطح کشور انجام می شود، آنجا رسیدگی می شود و کسانی که مشمول بشوند، خسارت بیمه بهشان پرداخت می شود. 

حشمتی اضافه کرد: در بحث پرداخت خسارت بیمه، نه مرکز استان و نه شهرستان، هیچ گونه دخل و تصرفی در عقد قرارداد ندارند. 

او، ادامه داد: البته ما درخواست کرده ایم که بتوانند این اجازه را به ما بدهند که به جای این که پرداخت بیمه به صورت متمرکز باشد، مساله استانی شود و بتوان این بیمه ها را انتخاب کرد که پاسخگویی بهتری به مردم داشته باشیم. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر افزود: ما خودمان هم از پاسخگویی بیمه های که هستند، خیلی رضایت نداریم و امسال داریم دنبال می کنیم که ان شااله بتوانیم ظرفیت های بیشتری داشته و بهتر بتوانیم پاسخگوی مشترکین باشم.

غلامرضا حشمتی این نکته را هم گفت که «پرداخت بیمه برای همه حوادث ناشی از برق نیست» و توضیح داد: مردم عزیز فکر می کنند همه اتفاقاتی که در حوزه‌ی برق اتفاق می افتد، مشمول پرداخت خسارت می شود، در صورتی که این پرداخت ها، شرایط خاصی دارد و خسارت فقط به فوتی و آتش سوزی هایی که ناشی از برق باشد، تعلق می گیرد و این شرایط حتی امسال هم دارد تغییر می کند، هرچند هنوز نهایی نشده و تا امروز چیزی به ما اعلام نکرده اند ولی امیدواریم امسال موارد اصلاح شود.

وی اضافه کرد: مدارکی که برای پرداخت خسارت لازم است، باید در سایت بارگذاری شود و خود شهروندان هم این کار را انجام می دهند و نیازی به مراجعه حضوری ندارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر