شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۰۶۸
سه‌شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

فکرشهر: رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مانور ترکیبی جستجو و نجات دریایی، اطفای حریق و مقابله با آلودگی نفتی در دریا در بندر بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت خسروی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مانور با هدف ارتقا هماهنگی، بهینه‌سازی عملکرد جمعی و بالا بردن میزان آمادگی تیم‌های مشارکت کننده برگزار شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در سه بخش مجزا و به موازات هم عملیات جست و جو و نجات، اطفا حریق و مقابله با آلودگی را به اجرا درآورد.

خسروی ادامه داد: این مانور با مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی (اداره ایمنی و حفاظت دریایی، اداره عملیات دریایی، اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست و گارد بندر)، و فرماندهی پایگاه دریابانی بوشهر (پرسنل ناوچه ۶۰ فوتی و قایق‌های نیروی دریابانی) برگزار شد.

وی گفت: بر اساس سناریوی تدوین شده در بخش جست و جو و نجات و اطفا حریق دریایی، پیرو اعلام اضطرار یک فروند شناور مستقر در لنگرگاه داخلی بوشهر مبنی بر حریق در پاشنه شناور، ایجاد انفجار و سقوط دو نفر از خدمه به درون آب، بلافاصله هماهنگی لازم توسط مرکز هماهنگی جست وجو و نجات دریایی بوشهر به عمل آمد.

خسروی تصریح کرد: در ادامه مانور شناور ناجی ۹ از جزیره خارگ جهت جست و جو و نجات و شناورهای دریابانی جهت مشارکت در جست و جو و همچنین قرق منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این عملیات با جست و جو بر اساس الگوی تعیین شده، نجات نفرات و انتقال آنان به اورژانس بندر صورت گرفت افزود: در همین ساعت ۲ شناور آتش‌خوار جهت اطفا حریق به محل مدنظر اعزام عزیمت و تحت فرماندهی عملیات اطفا، اقدام به پاشش فوم و مهار حریق کردند.

وی بیان کرد: در بخش دوم عملیات شناور مضطر اعلام کرد حجم زیادی از مواد نفتی همراه داشته که وارد دریا شده است، بر همین اساس تیم مقابله با آلودگی دریایی به همراه کارشناسان و تجهیزات مربوطه (یک ست بوم بهمراه پاوریک، اسکیمر ویر با پاوریک) بر روی شناورهای تعیین شده به منطقه اعزام شدند.

وی گفت: تیم یادشده با رسیدن به موقعیت اقدام به محصور ورر آلودگی و جمع‌آوری آن توسط اسکمیر ویر کرد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص مانور یاد شده اظهار کرد: این اداره‌کل به‌عنوان مرجع دریایی استان، حداکثر توان عملیاتی خود را معطوف به برقراری و ارتقا ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی کرده است که در این رهگذر از دیگر ظرفیت‌های استانی نیز بهره می‌جوید.

خسروی افزود: برگزاری دوره‌ای مانورهای دریایی در سطوح محلی، استانی و ملی از هدف‌گذاری‌های اداره کل بنادر و دریانوردی است که نقش مؤثری در به‌روزرسانی آمادگی، دانش و شناخت نقاط قوت و ضعف عملیاتی دارد، که با توجه به آن‌ها می‌توان پاسخ‌گویی مؤثر به سوانح واقعی را افزایش داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر