جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر:
کد خبر: ۱۲۳۰۷۶
سه‌شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۱

فکرشهر: معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: احتمال تاثیر جریان همرفتی از استان‌های همسایه بر استان بوشهر بسیار کم است و خبری از سامانه مونسون در استان نیست.

به گزارش فکرشهر، زهرا راستگو صبح روز سه‌شنبه ۲۹ شهریور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز و فردا در مناطقی از استان‌های فارس و هرمزگان که با استان بوشهر هم‌مرز هستند، رشد ابرهای همرفتی و بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: احتمال تاثیر این جریان همرفتی و سامانه بارشی در استان بسیار کم و درصورت وقوع در ارتفاعات شرقی استان بوشهر و نه در مناطق مسکونی رخ خواهد داد.

به گفته معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر، خبری از ورود سامانه بارشی مونسون به این استان نیست.

در خصوص دمای هوا تصریح کرد: کاهش دما از ابتدای هفته آینده شروع خواهد شد و تا پایان هفته ادامه دارد.

به گفته راستگو، وزش بادهای جنوب شرقی و شمال شرقی از امروز تا روز جمعه در استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود و از شنبه و یک شنبه هفته آینده بادهای شدید و نسبتا شدید شمال غربی را شاهد خواهیم بود که این بادها در این فصل از سال سبب کاهش ملموس دما خواهند شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: به‌دلیل جریانات شمال شرقی از سمت کشور عراق احتمال وقوع گردو غبار در استان بوشهر وجود دارد که این عامل سبب کندی سرعت کاهش دما در روزهای شنبه و یک‌شنبه خواهد شد اما از روز دوشنبه دمای به‌طور محسوسی در استان کاهش خواهد یافت.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در روز دوشنبه انتظار داریم دمای هوا در مناطق غیرساحلی استان مثل برازجان که اکنون دمای بالای ۴۰ درجه را دارد، به‌طور محسوسی کاهش یابد.

راستگو گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد تا اواخر هفته وضعیت جوی و دریایی استان در اغلب ساعات به نسبت آرام است. در این مدت غبار محلی، در برخی از ساعات وزش ملایم باد و طی صبحگاه نیز در برخی از نقاط مه رقیق از پدیدهای غالب در سطح استان و روی دریا خواهد بود.

وی ارتفاع موج دریا: ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتراعلام و بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد دریا ساعت ۰۴:۱۳ بامداد و جزر دریا ساعت ۱۳:۰۶ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر