جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۱۱۷
سه‌شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

فکرشهر: دکتر مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به‌منظور نظارت بر روند پیشرفت پروژه در حال ساخت بیمارستان جایگزین فاطمه زهرا(س) از این مرکز بازدید کرد.

این پروژه با زیربنای ۱۷ هزار و ۲۵۰ مترمربع در ۵ طبقه، با دارا بودن۱۸۰ تخت بستری عمومی و ویژه و ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی کل پروژه در حال ساخت است.

روند ساخت بیمارستان فاطمه زهرا (س) بوشهر شتاب گرفته است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پس بازدید معاون رئیس جمهور از پروژه بیمارستان فاطمه الزهرا بوشهر به ایرنا گفت: عملیات اجرایی بیمارستان فاطمه الزهرا(س) بوشهر با انتخاب پیمانکار جدید از اردیبهشت ۱۴۰۱ ازسر گرفته شده و با اعتبار تخصیص شده عملیات اجرایی اسکلت و دیوار کشی تا آخر پاییز تکمیل می‌شود.

حیدر عزیر نژاد گفت: این بیمارستان با گذشت ۴ سال از اجرا تا سال ۱۴۰۰ تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و پس از سفر استانی رئیس جمهور در مهر ماه سال گذشته تامین اعتبار انجام شد و به دلیل ضعف پیمانکار، مناقصه مجدد برگزار و اجرای آن از سر گرفته شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه سفر مقرر شده است مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، ۵۰ میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت، ۵۰ میلیارد تومان از سوی وزارت نفت و ۲۵ میلیارد تومان از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در مدت سه سال تامین شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به به کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر، اذعان کرد: با توجه  به سرانه ۱.۸ تخت به ازای هر هزار نفر در این استان که نسبت به میانگین کشوری بسیار کمتر است، توسعه زیر ساخت‌های درمانی بوشهر ضروری است.

وی یادآورشد: کارفرما پروژه بیمارستان فاطمه الزهرا بوشهر سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی است، دانشگاه علوم پزشکی بهره بردار پروژه و تامین نیروی انسانی و تجهیز به عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

عملیات اجرایی بیمارستان فاطمه الزهرا بوشهر با زیر بنا ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع و۱۸۰ تخت از سال ۹۶ آغاز شد و در سفر استانی مهر ماه گذشته هیات دولت به این استان مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن مصوب شد که تا کنون ۵۷ میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر