شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۱۲۲
سه‌شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

فکرشهر: رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه گفت: در پی بروز نقص فنی در کشتی مسافربری مسیر بندر گناوه به جزیره خارگ، شناور جایگزین انتخاب و بزودی فعالیت خود را در این مسیر آغاز می کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، شهرستان ساحلی گناوه از دیرباز تاکنون در پشتیبانی و تامین نیازهای ضروری مردم و جابه جایی ساکنان و شاغلان در شرکت‌های نفتی و پتروشیمی مستقر در جزیره مهم و راهبردی خارگ نقشی مهم ایفا کرده‌است.

گناوه در ۱۷ مایلی خارگ به عنوان نزدیک ترین بندر استان بوشهر  به این جزیره  واقع است، در گذشته برای رفت و آمد به این جزیره بدلیل نبود اسکله و ترمینال مسافربری بویژه در بندرگناوه دشواری‌های فراوانی برای مردم وجود داشت که با احداث ترمینال مسافربری دریایی و افتتاح آن در سال ۱۳۹۰  این مشکل تاحدودی برطرف شد.

باوجود افتتاح این پایانه مسافربری، اما در زمینه ناوگان حمل و نقل دریایی از گذشته تاکنون با مشکلات عدیده ای روبرو است و از کشتی های مجهز و ایمن و با کیفیت برخوردار نیست.

روزانه مسافران زیادی در این مسیر اعم از ساکنان بومی خارگ و گناوه و شاغلان در شرکت ها و تاسیسات نفتی تردد می کنند و بارها شده شناورهای موجود که عمر زیادی از آنها گذشته دچار نقص فنی می شوند و امکان تردد قطع و موجب سردرگمی آنها می شود.

در این میان عده زیادی از مسافران که شاغل و یا کار اداری در جزیره خارگ دارند، به علت نبود شناور  ناچارند روی به قایق های صیادی و لنج های باری بیاورند که می‌تواند خطرهای زیادی در برداشته باشد.

براساس گزارش میدانی خبرنگار ایرنا، در روز جاری ترمینال مسافربری دریایی گناوه به علت نبود شناور که گفته شده دچار نقص فنی شده است، تعطیل و مسافران زیادی را که قصد عزیمت به جزیره خارگ داشتند، سرگردان کرد.

این درحالی است که در میان این مسافران، خانواده‌های ساکن در جزیره خارگ و شاغلان در شرکت های نفتی بودند که به علت نبود شناور عده ای از آنها مجبور به برگشت به شهرها و استان های خود شدند، عده ای نیز  دنبال قایق بودند و عده دیگری نیز تصمیم گرفتند به بوشهر عزیمت کنند تا بتوانند خود را به این جزیره برسانند.

به گفته رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه، در زمان حاضر یک فروند شناور که با ظرفیت ۸۸ نفر در این بندر در زمینه جابه جایی مسافران به جزیره خارگ فعالیت دارد، دچار نقص فنی از ناحیه یکی از ۲ موتور شد و از کار افتاد.

کیامرث جوکار افزود: برای تردد ایمن مسافران و جلوگیری از حادثه جبران ناپذیر امکان استفاده از این شناور در زمان حاضر  وجود ندارد.

وی اظهارکرد: برای حل مشکل تردد مسافران در مسیر گناوه به خارگ و بالعکس، امروز با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر جلسه ای برگزار  و  شناور مسافربری جدید جایگزین انتخاب شد و بزودی شروع بکار می کند.

رئیس اداره بندرودریانوردی گناوه  بیان کرد: با توجه به فاصله ۱۷ مایلی گناوه تا جزیره خارگ،  تردد از مسیر این بندر بیشتر است و نیازمند نوسازی ناوگان مسافری  است.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر با ۲۰ هزار نفر جمعیت محل استقرار بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران است و در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بندر بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر