جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۱۳۹
چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

فکرشهر: امام جمعه بوشهر از معاون اجرایی رئیس جمهور خواست برای حل مشکل کمبود آب در این استان همت بیشتری صورت گیرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری سه‌شنبه‌شب در دیدار معاون اجرایی رئیس جمهور یکی از خواسته‌های مردم این استان را از دولت حل مشکل کمبود آب عنوان کرد.

وی همچنین گفت: استان بوشهر ظرفیت‌های فوق العاده‌ای دارد که همجواری با خلیج فارس یکی از آن‌ها است و می‌توان از این ظرفیت برای تولید انواع محصولات از جمله داروها در سطح بین المللی فعالیت شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: نیاز است تفاهم‌نامه‌ای میان سه استان بوشهر، هرمزگان و خوزستان برای استفاده از ظرفیت این استان‌ها منعقد شود.

صفایی بوشهری به مشکلات جاده بوشهر- دیر و بوشهر-گناوه نیز اشاره کرد و گفت: باید این مسیرها استانداردسازی و تعریض شوند.

وی بیان کرد: در حوزه پدافند غیرعامل، به ویژه در شهر‌های بوشهر و عسلویه نیازمند ایجاد مسیر خروجی جدید هستیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور نیز به سفر امروز خود به بوشهر اشاره کرد و گفت: برای بررسی پیشرفت مصوبه‌های سفر هیات دولت به استان‌ها سفر می‌کنیم.

سید صولت مرتضوی افزود: طرح راه آهن بوشهر- شیراز یکی از دغدغه‌های رئیس‌جمهور است و با مجوز رهبر انقلاب ۱.۲ میلیارد دلار از محل تهاتر نفت برای اجرای این طرح اعتبار تامین شده است.

وی ادامه داد: برای جبران کمبود آب در استان بوشهر، طرح‌هایی برای تامین ۱۰۵ هزار متر مکعب آب در شبانه روز برنامه‌ریزی شده و در حال اجرا است.

معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان کرد: در زمینه ته‎‌لنجی نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

مرتضوی افزود: سفر مهر پارسال هیات دولت به استان بوشهر ۹۳ مصوبه داشت و تلاش می‌کنیم که تعهدات تا پایان سال عملیاتی شود.

وی گفت: با اجرایی شدن مصوبات شاهد رونق استان و کاهش بیکاری خواهیم بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور صبح امروز برای بررسی مصوب‌های سفر هیات دولت به استان بوشهر که مهر سال ۱۴۰۰ انجام شد، به این استان سفر کرد.

مرتضوی در این سفر یک روزه از طرح‌های مختلف در حوزه آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، سدسازی، آب‌شیرین‎کن و بندر و دریانوردی بازدید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر