پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۲۲۵
پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۵

فکرشهر: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: به دلیل ممنوعیت واردات خودرو طی سال‌های اخیر، خودروهای خارجی مونتاژ داخل توانسته‌اند بازار را به دست گرفته و با قیمت‌های عجیب و بالا عرضه شوند

به گزارش فکرشهر، رحیم زارع در گفت‌وگویی با خانه ملت با انتقاد از گرانی خودروهای مونتاژی، گفت: قیمت خودروهای مونتاژی که از کشورهایی مانند چین وارد کشور می‌شود، در کشور چین معقول و به‌صرفه است، اما زمانیکه در کشور ما مونتاژ می‌شوند، چندین برابر ارزش واقعی به فروش می‌رسد.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل ممنوعیت واردات خودرو طی سال‌های اخیر، خودروهای خارجی مونتاژ داخل توانسته‌اند بازار را به دست گرفته و با قیمت‌های عجیب و بالا عرضه شوند.

وی اضافه کرد: مقایسه قیمت‌های جهانی خودروهای مونتاژی با قیمت‌های داخلی، حکایت از اختلافی عمیق و بسیار دارد که گاه به ۲ برابر می‌رسد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مردم از ضعف در نظارت بر قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی گلایه‌مند هستند و سازمان حمایت از مصرف‌کننده باید با نظارت دقیق از سوءاستفاده جلوگیری کند، تصریح کرد: از آنجا که با واردات خودرو انحصار بازار از بین می‎‌رود، این خودروها نیز به قیمت واقعی خودشان برمی‌گردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر