جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۳۳۸
شنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: والدین به منظور حفاظت و صیانت از دانش آموزان در مقابل آسیب‌های دامنگیر جامعه و آشناشدن با تربیت اسلامی، تعامل و ارتباط تنگاتنگ با مدارس داشته باشند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز شنبه در آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس و مقاومت و ایثار در دبستان شاهد دکتر حسابی این شهرستان افزود: پدران و مادران نباید تنها به فراهم کردن امکانات برای فرزندان خود در مدرسه بسنده کنند بلکه باید امر تربیت و تعامل و  ارتباط مستمر با خانه دوم آنها را به هیچ وجه فراموش نکنند.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان آینده جامعه را می سازند، همه اعم از مربیان، معلمان و خانواده ها باید نسبت به تربیت این نسل که امانت الهی دست ما هستند، اهتمام جدی داشته باشند.

رکنی حسینی گفت: فراهم کردن زمینه‌های لازم از جمله آرامش در محیط خانه برای تربیت و تعلیم دانش آموزان بسیار مهم است و باید مدنظر والدین قرار گیرد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: اگر در خانواده ها جنجال و کشمکش و بی عاطفگی وجود داشته باشد، نونهالان و نسل آینده دچار آسیب خواهند شد.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: امنیت و آرامشی که در بازگشایی مدارس و جامعه وجود دارد مرهون خون شهدای والامقام دوران دفاع مقدس و امنیت است که جان و هستی خود را در این راه در طبق اخلاص گذاشتند.

امام جمعه گناوه از خانواده ها خواست تا نسبت به ارتباط فرزندان خود با فضای مجازی مدیریت و نظارت جدی داشته باشند تا از آسیب هایی که دامنگیر جامعه است، در امان بمانند.

وی با عرض تسلیت سالروز ارتحال پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص)، گفت: هدف و رسالت حضرت محمد(ص)، تعلیم و تربیت بوده است و باید این وظیفه سنگین الهی را بر دوش بکشیم تا نسلی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: خرسند و خوشحالیم که بعد از ۲ سال و  اندی از تعطیلی مدارس بخاطر شیوع ویروس منحوس کووید ۱۹، شاهد بازگشایی فضاهای آموزشی به صورت حضوری هستیم.

ضرغام مردانی افزود: بیش از ۲۰ هزار دانش آموز در ۱۳۰ آموزشگاه شهرستان، سال تحصیلی جاری را  با بکارگیری یکهزار همکار آموزشی و تربیتی با شعار " آموزش و پرورش برای همه و همه برای آموزش و پرورش" شروع می کنند.

وی یادآورشد: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده در اولین روز بازگشایی، تمامی مدارس کلاس بندی و معلمان موردنیاز آماده شدند.

در این آیین که والدین استقبال پرشوری داشتند برنامه های متنوعی شامل دکلمه و سرود اجرا و در پایان تمثال شهدای فرهنگی و دانش آموز گلباران و چندین اصله نهال به یاد شهدا در آموزشگاه شاهد دکتر حسابی غرس شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر